ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
גם הזרוע הפוליטית כלולה

בריטניה: עד 10 שנות מאסר בגין תמיכה בחמאס

בריטניה תכריז על חמאס ארגון טרור - "חמאס הוא גוף אנטישמי, זהו צעד חשוב עבור הקהילה היהודית", אומרת שרת הפנים הבריטית | על פי הצעת החוק, העונש על תמיכה בארגון הטרור יכול להגיע ל-10 שנות מאסר

בריטניה: עד 10 שנות מאסר בגין תמיכה בחמאס
צעדת חמושים של חמאס צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

בריטניה תגדיר את חמאס כולו כארגון טרור, שרת הפנים הבריטית פריטי פאטל עומדת להכריז על מדיניות חדשה, שלא תבחין עוד בין זרועות צבאיות לפוליטיות. תומכי חמאס בבריטניה עלולים לקבל עד 10 שנות מאסר.

בריטניה מכירה כיום בזרוע הצבאית של חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם - כארגון טרור, אך לא בזרוע הפוליטית שלו, השולטת בעזה. בשיחה עם עיתונאים בוושינגטון אתמול (חמישי), אמרה שרת הפנים: "ההבחנה כבר לא ניתנת להגנה, לקחנו את הדעה שאיננו יכולים עוד להפריד בין סוג הצד הצבאי והפוליטי" והוסיפה, "זה מבוסס על מגוון רחב של מודיעין, מידע וגם קישור לטרור. החומרה של זה מדברת בעד עצמה".

לפי הדיווח ב'גארדיאן', שרת הפנים פאטל תקדם בשבוע הבא דרך הפרלמנט, את החוק להוצאת הארגון אל מחוץ לחוק והוא יכלול עונש פלילי של עד עשר שנות מאסר בכלא, לכל מי שיביע תמיכה בחמאס, ייפגש עם אנשיו או יניף את דגל חמאס במרחבי בריטניה.

פאטל צפויה לכנות את חמאס בנאומה בפרלמנט הבריטי "אנטישמיות בטירוף", ותאמר שהוצאת ארגון הטרור מחוץ לחוק נועדה לגרום ליהודי בריטניה להרגיש בטוחים יותר. "לחמאס יש יכולת טרור משמעותית, כולל גישה לכלי נשק רבים ומתוחכמים, כמו גם מתקני אימון טרור, והם היו מעורבים זה זמן רב באלימות טרור משמעותית", כך תאמר פאטל בפרלמנט.

"חמאס הוא אנטישמי ביסודו ובעיקר אנטישמי", היא תגיד. "אנטישמיות היא רוע מתמשך שלעולם לא אסבול. אנשים יהודים מרגישים בדרך כלל לא בטוחים בבית הספר, ברחובות, וכשהם מתפללים, בבתיהם וגם באינטרנט, הצעד הזה יחזק את התיק נגד כל מי שמניף דגל חמאס בבריטניה, מעשה שעשוי לגרום לעם היהודי להרגיש לא בטוח".

שר החוץ לפיד הגיב להחלטה הצפויה של בריטניה להכריז על חמאס על כל חלקיו כארגון טרור ואמר: "החלטה הצפויה של בריטניה מהווה הישג נוסף למשרד החוץ הישראלי ו"למדינאות החיבורים" של שר החוץ לפיד, ומהווה פרי של מאמצים להם שותפים ראש הממשלה בנט ושר הבטחון גנץ, ובאה לאחר דיאלוג ועבודה מדינית בנושא, וכחלק מחיזוק היחסים עם בריטניה".

לפיד הוסיף: "אני מודה לשרת הפנים הבריטית, ולשרת החוץ ולכל ממשלת בריטניה על ההחלטה הצפויה לראות בארגון הטרור חמאס, על כל זרועותיו, ארגון טרור".

לדבריו, "זו החלטה חשובה ומשמעותית שנותנת לגופי הביטחון הבריטים כלים נוספים כדי למנוע את המשך ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס, גם בבריטניה. אין חלק לגיטימי לארגון טרור וכל ניסיון להפריד בין חלקים של ארגון טרור הוא מלאכותי".

"ההצהרה שצפויה היום מסכמת דיאלוג אינטימי ומוצלח בין ישראל ובריטניה בהובלת משרד החוץ וצוות השגרירות שלנו בלונדון בראשות השגרירה ציפי חוטובלי ואנו מודים לבריטים על שיתוף הפעולה הפורה גם בנושא זה". כך לפיד.

ארגון טרור חמאס בריטניה יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד