י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ראיות חיוניות הושמדו

מחקר חדש: זהו מקורו של נגיף הקורונה

מחקר שפורסם בכתב עת יוקרתי מדעי, מצא שמקרה הקורונה הראשון הגיע באופן וודאי משוק פירות ים בעיר ווהאן שבמחוז חוביי בסין. המחקר מתפרסם לאחר מחקר שביצע ארגון הבריאות העולמי שהגיע לאותה מסקנה, אך הסתייג בעצמו מקביעה חד משמעית

מחקר חדש: זהו מקורו של נגיף הקורונה
נגיף הקורונה צילום: pixabay

מחקר חדש שניסה להתחקות אחר מקור מגיפת הקורונה, מצביע היישר על שוק המזון בעיר ווּהָאן שבמחוז חוביי בסין. המחקר החדש מצביע על שוק פירות הים בעיר. כך טען אתמול (חמישי) מדען שחקר את המגיפה מתחילתה.

החוקר, מייקל וורוביי מאוניברסיטת אריזונה, בדק בקפדנות מקרים רבים, עוד לפני שנודע שמתחילה מגיפה. הוא גילה שרבים מהנדבקים היו אנשים שחיו או עבדו ליד השוק ממנו פרצה המגיפה, גם אם לא היה להם קשר ישיר לשוק.

ארגון הבריאות העולמי ערך חקירה משלו לגבי מקורות המגיפה, והסיק כי בעלי חיים הם המקור הסביר ביותר למגיפה. עם זאת הארגון הסתייג והבהיר כי גם מסקנותיו אינן ברורות וביקש מהממשלה הסינית לספק מידע נוסף וגישה למקומות בשוק כדי לבדוק עוד אלמנטים.

"ייתכן שהמידע הזה לעולם לא יתגלה", אמר וורוביי שלדבריו, "ממשלת סין ניקתה את השוק מכל בעלי החיים וחיטאה אותו כשהתברר שהוא קשור להתפרצות של מחלות זיהומיות בינואר 2020, הסרת הסיכון להתפשטות נוספת, אך גם השמדת ראיות חיוניות".

קורונה סין מחקר מדעי מחקר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד