י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפרטים נחשפים

ישראל העבירה מידע, ארה"ב פינתה ואיראן תקפה

ה'ניו יורק טיימס' מדווח מפי גורמים רשמיים כי התקיפה על בסיס ארה"ב בסוריה הייתה תגובה איראנית למתקפה ישראלית. עוד דווח כי ישראל העבירה מידע מוקדם על התקיפה וארה"ב פינתה את כוחותיה

ישראל העבירה מידע, ארה"ב פינתה ואיראן תקפה
תקיפה אווירית בסוריה צילום: ללא

תקיפת מל"ט בחודש שעבר על בסיס צבאי אמריקאי בדרום סוריה הייתה נקמה איראנית בשל תקיפות אוויריות ישראליות בסוריה, כך לפי גורמים אמריקאים וישראלים שדיברו בעילום שם. דיווח נוסף טוען כי האמריקאים קיבלו מידע מוקדם על התקיפה מגורמים ישראלים.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי מתקפת המל"טים, לא גרמה לנפגעים, אך זאת הפעם הראשונה שאיראן מכוונת תקיפה צבאית נגד ארה"ב בתגובה למתקפה של ישראל על בסיסים צבאיים בסוריה שם שורצים חיילים איראניים, הטיימס מציין כי, הסלמה של מלחמת הצללים של איראן עם ישראל מציבה סכנות חדשות לכוחות ארה"ב באמצע מזרח התיכון.

כזכור, חמישה מל"טים מתאבדים שוגרו לעבר הבסיס האמריקני באל טנפ ב-20 באוקטובר מה שפיקוד מרכז של ארה"ב כינה מתקפה "מכוונת ומתואמת". רק שניים התפוצצו, אך הם היו עמוסים בחומר נפץ עם "כוונה ברורה להרוג", אמר גורם בכיר בצבא האמריקני.

כמעט 200 החיילים אמריקנים המוצבים בבסיס, שתפקידם העיקרי הוא אימון מיליציות סוריות להילחם במדינה האסלאמית דאעש, פונו שעות קודם לכן לאחר שנודע על התקיפה הקרובה על ידי המודיעין הישראלי.

פקידים אמריקאים אמרו שהם מאמינים שאיראן כיוונה וחימשה את הכוחות שביצעו את התקיפה. הם לא ששים לחשוף פרטים נוספים על התקיפה, ודובר הפנטגון סירב להאשים את איראן בפומבי, בין השאר כדי להימנע מפגיעה של חידוש השיחות על הסכם הגרעין עם טהראן, שאמורות להתחדש בסוף החודש.

עם זאת, גם גורמי מודיעין ישראלים וגם אמריקאים אמרו שיש להם מידע מודיעיני המצביע על כך שאיראן עומדת מאחורי הפעולה. מכיוון ששלושה מהמל"טים לא התפוצצו, מומחים אמריקאים הצליחו לחקור אותם ולקבוע שהם השתמשו באותה טכנולוגיה כמו מל"טים ששימשו את המיליציות הנתמכות על ידי איראן בעיראק.

"היו מספר מקרים בהם האשימו את איראן ללא כל הוכחה או מסמכים", אמר סעיד חטיבזאדה, דובר משרד החוץ האיראני, במסיבת עיתונאים בשבוע שעבר. "מדינות שהקימו בסיסים צבאיים בסוריה ללא אישור הממשלה המרכזית של סוריה, ממשיכות במדיניות טרור ותומכות במדינות טרור הן השורש האמיתי של חוסר היציבות באזור ובסוריה".

איראן סוריה ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד