ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
התבטאויות מסיתות

תלונה ראשונה בוועדת האתיקה נגד חה"כ דודי אמסלם

התלונה הראשונה שהוגשה לוועדת האתיקה שהוקמה בשבוע האחרון היא נגד חבר הכנסת דודי אמסלם. מגישת התלונה, חברת הכנסת רוזין ממרץ טוענת כי הח"כ מהליכוד מסית

תלונה ראשונה בוועדת האתיקה נגד חה"כ דודי אמסלם
חבר הכנסת דודי אמסלם במליאה צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

רק יומיים אחרי שהקומה, וכשעוד טרם ברור אם היא יכולה להתכנס בעקבות התפטרות חברי האופוזיציה, כבר הוגשה תלונה ראשונה לוועדת האתיקה, נגד חבר הליכוד חבר הכנסת דודי אמסלם.

חברת הכנסת מיכל רוזין (מרצ) הגישה תלונה ליו"ר ועדת האתיקה יוראי להב הרצנו, נגד מה שהיא מכנה "התבטאויות מסיתות של חבר הכנסת אמסלם", רוזין מצטטת שיחה של אמסלם עם פעילים ברשת הטוויטר וכן דברים שאמר נגד הממשלה והתייחסותו לקואליציה, בין הייתר אמר אמסלם כי כאשר הליכוד ישובו לשלטון, הם ינהגו בחברי הקואליציה הנוכחית, שאז יהיו באופוזיציה, באותה דרך.

"אם אני אהיה יו"ר הכנסת, אני לא נותן להם להיכנס לשטח הכנסת. שילכו לבית המשפט העליון שלהם. גם את השופטים שם נחליף מיד - ביום שננצח. נגמר הסיפור הזה של בגין 'יש שופטים בירושלים'. אנחנו נדרוס אותם. נביא להם חוקים על הראש שהם לא יתאוששו 20 שנה. כדי לשלוט נמחק את המילה 'צדק'. היא לא קיימת יותר. אנחנו צריכים לכלוא אותם במכלאות, אחרת הם יהרגו אותנו. השמאלנים הם העשירים ובעלי הנכסים במדינה", דברי אמסלם.

חברת הכנסת רוזין כותבת ליו"ר ועדת האתיקה: "למותר לציין כי מדובר בהתבטאות אנטי דמוקרטית פרועה, תוך הסתה נגד ציבורים בישראל ונגד הממשלה, העולה כדי הסתה לאלימות ממש. מדובר בהתבטאויות מסוכנות וחמורות הפוגעות בכבוד הכנסת".

"עלינו להוקיע את דבריו של אמסלם ולהוציא מסר חד משמעי לציבור: להתבטאויות אלה אין מקום בחברה הישראלית, קל וחומר בבית המחוקקים של מדינת ישראל", ציינה רוזין, שמבקשת מוועדת האתיקה "לקיים דיון דחוף בעניין התבטאויותיו אלה של ח"כ אמסלם, ולהטיל עליו סנקציות אשר הולמות את חומרתן".

דודי אמסלם ועדת האתיקה מיכל רוזין יוראי להב הרצאנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד