ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
חבר מושבעים

ירה למוות בשניים וזוכה מכל האישומים נגדו

צעיר שירה למוות בשני מפגינים באלינוי במהלך המהומות לאחר מותם של ג'ורג' פלויד, וג'ייקוב בלייק על ידי שוטרים לבנים, זוכה ביום שישי האחרון מכל האישומים נגדו. חבר המושבעים קיבל את גרסתו כי הוא ירה מתוך הגנה עצמית

ירה למוות בשניים וזוכה מכל האישומים נגדו
קייל ריטנהאוס צילום: מתוך פייסבוק

קייל ריטנהאוס צעיר בן 18 שירה למוות בשני בני אדם, זוכה ביום שישי האחרון מכל האישומים נגדו, לאחר שחבר מושבעים קבע כי הוא ירה בשל הגנה עצמית. קייל זוכה ביום שישי האחרון מכל האישומים נגדו לאחר שטען להגנה עצמית בירי הקטלני שהתרחש בקנושה - וויסקונסין במהלך המהומות לאחר מותו של ג'ורד' פלויד בידי שוטר.

ריטנהאוס, בן 18, החל לבכות לאחר השמעת ההחלטה של חבר המושבעים, הוא חיבק את אחד מעורכי הדין שלו עם השמעת פסק הדין. הוא הואשם בהריגה ובניסיון רצח לאחר שהרג שני גברים ופצע שלישי ברובה חצי אוטומטי במהלך לילה סוער של הפגנות על אלימות המשטרה נגד שחורים בקיץ 2020. שני הגברים שנורו למוות היו לבנים.

גורמים פוליטיים בימין האמריקאי, בירכו על גזר הדין וגינו את התיק שהוגש נגד ריטנהאוס. מושל וויסקונסין, טוני אוורס, קרא לציבור לנהוג באיפוק, ואמר כי 500 חיילים מהמשמר הלאומי נמצאים בכוננות למקרה של מהומות שיפרצו באזור, את הדברים אמר לפני הכרעת הדין.

קייל הצעיר הגיע מאילינוי להגן על חנויות שהיו מטרה לבוזזים שזעמו על מותו של ג'ורג' פלויד, וג'ייקוב בלייק שנהרגו על ידי שוטרים לבנים. קייל ריטנהאוס פתח באש לעבר ג'וזף רוזנבאום ואנתוני הובר, שניהם לבנים שהפגינו לצד המפגינים השחורים, ריטנהאוס טען כי הוא ירה לעבר רוזנבאום, מחשש שהוא ינסה לקחת את נשקו. הובר, נורה למוות לאחר שהיכה את ריטנהאוס בעזרת סקייטבורד, כשניסה להוציא ממנו את נשקו.

התביעה הציגה את ריטנהאוס כמישהו שהלך לחפש צרות באותו לילה והיה אחראי ליצירת מצב מסוכן על ידי כיוון הרובה שלו לעבר המפגינים. אבל ריטנהאוס העיד: "לא עשיתי שום דבר רע. הגנתי על עצמי".

הנשיא דאז דונלד טראמפ אמר כי נראה כי ריטנהאוס "הותקף באלימות רבה". תומכים רבים בצעיר תרמו יותר מ-2 מיליון דולר להגנתו המשפטית.

חבר מושבעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד