י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
נכלאו בשדה

פליטים פלסטינים ביקשו מקלט מדיני בנמל התעופה של ברצלונה

39 פלסטינים סירבו לעלות חזרה למטוס שהוביל אותם מקהיר ונחת לעצירת ביניים בברצלונה | הנוסעים נשאו מסמכי פליטים שהונפקו על ידי אונר"א, סוכנות האו"ם המספקת שירותים חיוניים לפליטים פלסטינים

פליטים פלסטינים ביקשו מקלט מדיני בנמל התעופה של ברצלונה
שדה תעופה, טיסה. אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

39 פליטים פלסטינים ביקשו מקלט מדיני בנמל התעופה של ברצלונה, לאחר שסירבו לעלות חזרה למטוס במהלך עצירת ביניים בברצלונה בטיסה מקהיר, כך מסרו הרשויות בספרד ביום שישי.

המשטרה חוקרת את טיסת הצ'רטר שהטיסה את הקבוצה לברצלונה, כך אמר דובר משרד הפנים של ספרד לסוכנות הידיעות AP. על פי הדיווח, היעד הסופי של הטיסה היה בירת אקוודור, קיטו, עם עצירות מתוכננות בברצלונה ובבוגוטה שבקולומביה.

כאשר המטוס נחת בנמל התעופה אל פראט ביום שני האחרון, הקבוצה סירבה לעלות בחזרה למטוס, הם נשארו במתקני המשטרה בשדה התעופה במשך חמישה ימים, שם הם קיבלו מזון וסיוע הומניטרי.

עוד דווח, כי עד יום שישי בצהריים, 29 מהם הורשו להיכנס רשמית לספרד והם מטופלים על ידי שירותי הרווחה. בקשות המקלט של 10 שנותרו בטרמינל עדיין בטיפול.

סופי מולר, נציגת האו"ם לפליטים, אמרה כי הנוסעים נשאו מסמכי פליטים שהונפקו על ידי אונר"א, סוכנות האו"ם המספקת שירותים חיוניים לפליטים פלסטינים. היא גם אמרה שרבים בקבוצה הגישו בעבר בקשות מקלט במצרים ובאתיופיה.

משרד הפנים של ספרד אמר כי הבקשות האישיות של הפליטים נבדקות. התהליך יכול לקחת בין ימים לשבועות ואפילו חודשים.

ברצלונה נמל תעופה פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד