י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מסיבה של אלימות"

משטרת הולנד פתחה באש על מפגינים נגד הגבלות הקורונה

'חופש' חופש': מאות הפגינו בהולנד על הגבלות הקורונה שהטילה הממשלה | בניסיון לפזר את המפגינים ולהשליט סדר, ירתה המשטרה באוויר ובמפגינים | עשרות נעצרו 

משטרת הולנד פתחה באש על מפגינים נגד הגבלות הקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בהתפרעות שפרצה במרכז העיר רוטרדם בהפגנה נגד הגבלות הקורונה, נפצעו מספר מפגינים, המפגינים זעמו על תוכניות הממשלה להגביל את הגישה של אנשים לא מחוסנים למקומות מסוימים.

ראש העיר, אחמד אבוטלב, אמר לתקשורת ביום שבת כי "במספר הזדמנויות ביום שישי בלילה המשטרה הרגישה צורך לשלוף את נשקה כדי להגן על עצמה", כאשר מתפרעים השתוללו ברובע הקניות המרכזי של עיר הנמל, הציתו שריפות זרקו אבנים וזיקוקים לעבר שוטרים במה שאבוטלב כינה "מסיבה של אלימות".

"המשטרה ירתה במפגינים, אנשים נפצעו", אמר אבוטלב. המשטרה ירתה גם יריות אזהרה לפני הירי לעבר מפגינים. מספר שוטרים נפצעו גם הם באלימות והשוטרים עצרו עשרות אנשים ועומדים לעצור אנשים נוספים לאחר שייצפו בקטעי וידאו ממצלמות אבטחה.

המצב נרגע מאוחר יותר ביום שישי בלילה, אך הייתה נוכחות משטרתית כבדה. זו הייתה אחת מההתפרצויות הקשות ביותר של אלימות בהולנד מאז הוטלו לראשונה הגבלות נגיף הקורונה בשנה שעברה. בינואר האחרון מתפרעים גם תקפו שוטרים והציתו שריפות ברחובות רוטרדם לאחר שנכנס לתוקף עוצר.

הולנד חזרה לסגר החלקי הראשון של מערב אירופה בעונת החורף לפני שבוע. ההגבלות, המשפיעות על מסעדות, חנויות וספורט, צפויות להישאר בתוקף לפחות שלושה שבועות.

כלי תקשורת בהולנד אמרו כי כמה מאות מפגינים צעקו סיסמאות כמו "חופש", ואז יידו אבנים לעבר שוטרים וכבאים והציתו כמה קורקינטים חשמליים. המשטרה השתמשה בתותחי מים כדי לנסות לפזר את ההמון.

הולנד ירי חי הגבלות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד