י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העימות על מתווה הכותל

השר הסתייג מהמתווה; הח"כ הרפורמי מאיים

סאגת מתווה הכותל מאיימת כעת גם על שלמות הקואליציה: בעקבות דברים שאמר השר לשירותי דת מתן כהנא, בהם הוא הסתייג בחלקים ממתווה הכותל, חבר הכנסת הרפורמי גלעד קריב מאיים: "אם כהנא מעוניין לקדם את הרפורמות שלו - שיהיה קשוב גם לעמדות של יתר השותפות בקואליציה"

השר הסתייג מהמתווה; הח"כ הרפורמי מאיים
מתן כהנא/גלעד קריב צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נושא מתווה פשרת הכותל על שולחן הממשלה, ומביא לעימות גם בתוך הממשלה ובתוך הקואליציה, בעוד מרבית חברי הקואליציה שואפים לקדם את המתווה כפי שהוא, מלבד שרת המשפטים שמתנגדת, כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', גם השר לשירותי דת מסתייג מהמתווה כפי שהוא מוגש לממשלה.

בראיון שהעניק בסוף השבוע השר מתן כהנא התייחס לנושא, "יש עכשיו לצערי מסע של מכונות תעמולה שמנסה להפוך את הכותל למקום שהכי משסה ומפלג בין יהודים בישראל", לדבריו, "אסור לנו לתת למוכנה לפלג אותנו דווקא בנושא הכותל".

לגבי יישום המתווה אמר השר כהנא: "רוב מוחלט של היהודים בארץ ישראל הם אורתודוקסים, ולכן הצהיר, "לא נכון לתת שליטה בחלקים של הכותל שאינם רוב המוחלט של היהודים בארץ ישראל. עדיין אני חושב שצריך למצוא דרך לפתור את המלחמות".

כך ייושם 'מתווה הכותל': המספרים, המשמעויות והתקציבים • מיוחד

דבריו של השר מיהרו להכות גלים, חבר הכנסת והנציג הרפורמי גלעד קריב הגיב לדברי השר: "מתן כהנא‬⁩ שוכח שרוב היהודים בישראל אינם אורתודוקסים, אלא חילונים ומסורתיים, ורובם המוחלט תומך במתווה הכותל ובפשרות נוספות בדת ומדינה. הגיע הזמן שהשר יפסיק לפעול בהתאם להסתת המפלגות החרדיות, סמוטריץ ובן גביר, אלא בהתאם לרוח הממשלה ולקווי היסוד שלה".

קריב אף שיגר איום לעבר השר כהנא, ברקע כך שכל אצבע בממשלה חשובה, "אם השר כהנא מעוניין לקדם את הרפורמות שלו בענייני דת ומדינה, ראוי שיהיה יותר קשוב גם לעמדות של יתר השותפות בקואליציה בנושאים אלה", הבהיר, "מתווה הכותל הוא מתווה של פשרה שזכה בעבר לתמיכת רה"מ בנט, ומן הראוי ליישמו במהירות".

מתווה הכותל מתן כהנא גלעד קריב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד