כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפיגוע בעיר העתיקה

חברו של אליהו דוד הי"ד סופד לו: "התפלל בדבקות"

חברו לספסל הלימודים בישיבת חב"ד של הבחור אליהו דוד קיי הי"ד, שנרצח הבוקר בידי מחבל מתועב, סופד לו: "היה אחד המתמידים הגדולים בישיבה"

חברו של אליהו דוד הי"ד סופד לו: "התפלל בדבקות"
אליהו קיי הי"ד (משמאל) עם חברו (מימין) דובער ובר צילום: באדיבות המצלם

אליהו דוד קיי, הי"ד, שנרצח היום ע"י מחבל רצחני בסמטאות העיר העתיקה, עלה לארץ לפני יותר משש שנים, מיוהנסבורג שברום אפריקה, הוריו עלו בעקבותיו לארץ. הוא למד בישיבת תומכי תמימים של חב"ד בקריית גת, ולאחר מכן שירת כלוחם בחטיבת הצנחנים.

הוא נרצח בהליכתו לכיוון הכותל המערבי לתפילת שחרית הבוקר (ראשון), כשהוא אוחז בתפילין שלו ובספר חב"ד ליקוטי שיחות. דובער ובר (ארליך) חברו הקרוב שלמד איתו בישיבה במשך שלוש שנים, מספר ל'בחדרי חרדים' כי אליהו היה אחד המתמידים הגדולים בישיבה. "הוא היה לומד בלי הפסקה, מהבוקר עד הערב, רק בערב הוא היה יוצא קצת עם החברים להתאוורר, הוא לא היה עוצר באמצע הלימוד".

אליהו קיי הי"ד (מימין) עם חברו (משמאל) דובער ובר (ארליך)

דובער מספר כי אליהו היה מתפלל בדבקות מעוררת השתאות: "הוא הגיע לארץ יחד עם משפחתו, ורק רצה דבר אחד כשהוא היה בישיבה, הוא רצה ללמוד תורה ולשרת בצה"ל ולהקים בית נאמן בישראל, היה חשוב לו הקשר עם ארץ ישראל, שלוש שנים הוא למד איתי, אלו היו שנים נפלאות, הוא כל כך אהב את הכותל המערבי והאנשים שהיו באים להתפלל שם, הוא חיפש דווקא לעבוד שם, הוא תמיד התרגש להיות שם".

כזכור הבוקר הבחור אליהו דוד קיי הי"ד, בן 26 נרצח בפיגוע נורא בעיר העתיקה בירושלים. לפרנסתו עבד אליהו דוד הי"ד ברחבת הכותל המערבי וכמדריך בהסברה במנהרות הכותל.

אלי הי"ד בן להוריו תושבי העיר מודיעין לאחר שעשו עלייה בשנים האחרונות מדרום אפריקה, אביו ר' אבי קיי מחסידי חב"ד ביהונסבורג.

הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי הגאון רבי שמואל רבינוביץ שיגרו הודעת אבל "כואבים ודומעים על הירצחו הבוקר של עובד הקרן למורשת הכותל המערבי, אליהו קיי הי"ד, על ידי רוצח שפל בדרכו לעבודתו בכותל המערבי".

אליהו דוד קיי פיגוע בעיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד