י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת המגנומטרים

כשבנט שאל את נתניהו: "מי שולט במדינה שלנו?"

היכן נעלמה הנחישות שהייתה לבנט? כשבנימין נתניהו החליט להסיר את המגנומטרים בהר הבית ב-2017, אחרי פיגוע קטלני - בנט תקף: "השאלה כאן פשוטה: מי שולט במדינה שלנו? אני קורא לראש הממשלה לעמוד חזק בעניין קיום הביטחון בהר הבית. לפני כמה ימים נרצחו שני שוטרים בהר בשל פרצה ביטחונית"

כשבנט שאל את נתניהו: "מי שולט במדינה שלנו?"
בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נפתלי בנט מותקף היום (ראשון) ברשתות החברתיות, בעקבות הגינוי המאופק שלו לפיגוע הקטלני הבוקר בעיר העתיקה בירושלים - לעומת ההתלהמות שלו במקרים דומים שהתרחשו לפני מספר שנים.

אחרי פיגוע הפיגוע הירי בהר הבית ביולי 2017, בו נהרגו שני שוטרים, הוביל ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, את ההחלטה להסיר באופן מידי את המגנומטרים והמצלמות מהר הבית, זאת ימים ספורים בלבד לאחר הצבתם, שעוררו זעם בקרב הפלסטינים.

מי שיצא נגד החלטת נתניהו, הוא שר החינוך דאז וראש הממשלה כיום - נפתלי בנט. הוא הוביל את השיח נגד הסרת המגנומטרים וקרא לא להיכנע לטרור. "השאלה כאן פשוטה: מי שולט במדינה שלנו? אני קורא לראש הממשלה לעמוד חזק בעניין קיום הביטחון בהר הבית. לפני כמה ימים נרצחו שני שוטרים בהר בשל פרצה ביטחונית. במכה יש מגנומטר. בכנסת יש מגנומטר. בכותל יש מגנומטר. דרישת הוואקף שדווקא בהר הבית לא יהיה מגנומטר היא דרישה צבועה", כתב בנט בחשבון הפייסבוק שלו.

בנט הוסיף: "התקפלות עכשיו בפני הלחצים הפלסטיניים תפגע בכוח ההרתעה של מדינת ישראל, ותסכן את חיי המבקרים, המתפללים והשוטרים שבהר הבית. לא להתקפל".

הפוסט של בנט נגד החלטת נתניהו להסיר את המגנומטרים

כעת, לנוכח התגובה המאופקת לפיגוע הקטלני, יריביו מזכירים לו את אותה התעקשות שלו נגד הטרור. גם המחבל שרצח הבוקר את אליהו דוד קיי הי"ד היה נוהג להגיע פעמים רבות למסגד אל אקצא ועודד מתפללים לא לאפשר לכוחות הביטחון להיכנס למסגד ולהתעמת איתם. אך הקריאה ל"מגנומטרים" טרם נשמעה.

לעומת בנט, דווקא שר בממשלתו, יועז הנדל, אמר בתגובה לפיגוע: "נצטרך לבחון מחדש את תפיסת ה'מגנומטרים' הישראלית. כל אדם שנכנס לעיר העתיקה צריך לעבור בידוק זהה".

גם חבר הכנסת איתמר בן גביר הזכיר את העניין: "אפשר היה למנוע התוצאות הקשות של הפיגוע. רק לפני כשנה בג"ץ דחה את עתירתי להציב מגנומטרים 50 מטרים בסמוך להר הבית כמו ליהודים, היום אנו מבינים שאפשר היה למנוע את התוצאות הקשות של הפיגוע".

 

נפתלי בנט בנימין נתניהו הר הבית מגנומטרים פיגוע ירי עיר העתיקה בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד