ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"כמות יריות גדולה מאוד"

פיגוע הירי בעיר העתיקה: כך נשמעה השיחה הדרמטית למד"א

הקלטות השיחה הדרמטיות למד"א בעת הפיגוע הקשה הבוקר בעיר העתיקה מתפרסמות הערב; "אני בכותל, יש פה פיגוע לפי דעתי, אני עם פצוע פה לידי" | בנוסף נשמע מי שנכח בעיר העתיקה בעת הפיגוע והזעיק את מד"א אומר למוקדן כי "הייתה כמות יריות גדולה מאוד"

פיגוע הירי בעיר העתיקה: כך נשמעה השיחה הדרמטית למד"א
זירת הפיגוע צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

11 שעות לאחר הפיגוע הקשה בעיר העתיקה, בו נרצח אליהו דוד קיי הי"ד בן ה-26, נחשפת שיחת הקריאה הדרמטית למגן דוד אדום במהלך הפיגוע שעדיין היה בעיצומו. 

"אני בכותל, דחוף, יש פה פיגוע לדעתי, ויש פה פצוע לידי", נשמע אחד הנוכחים במקום הפיגוע - בשיחה עם המוקד הטלפוני של מד"א. עוד הוא נשמע אומר למוקדן כי יתכן ויש עוד נפגעים בהמשך, "הייתה כמות יריות גדולה מאוד". 

בהקלטה נוספת ניתן לשמוע את הקריאות בקו החרום 101 של מד"א ברגעי הפיגוע הבוקר בעיר העתיקה, כשאחד המוקדנים קורא בקשר "חייב זריז מד"א, יש לי פצוע ירי". 

כאמור, בפיגוע הקשה בו נרצח אליהו דוד קיי הי"ד בן ה-26, נפגעו עוד ארבעה. שני שוטרים, ששוחררו במהלך היום לבתיהם, פצוע ירי שעודנו מאושפז בבית החולים הדסה, כשהוא בהכרה מלאה ומצבו מוגדר - יציב, והפצוע הרביעי, שנפגע מירי בכל חלקי גופו, ופונה לבית החולים שערי צדק, שם עבר מוקדם יותר היום ניתוח, ובדיקת סיטי, ומשם הועבר ליחידת טיפול הנמרץ בבית החולים, כשמצבו התייצב, אך עדיין נשקפת סכנה לחייו. 

מנהל יחידית הטראומה בשערי צדק הד"ר אלון שוורץ מעדכן על מצבו של הפצוע שנקלט בביה"ח | צילום: דוברות שערי צדק 

פיגוע בעיר העתיקה מד"א הדסה עין כרם שערי צדק אליהו דוד קיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד