כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
זהו המרווח בין הראשון לשני

וועדת החיסונים הכריעה: מתן "בוסטר" לגילי 12 עד 15

וועדת החיסונים דנה הערב והחליטה להמליץ על מתן מנת "הבוסטר" לגילי 12 עד 15, שהיו זכאים עד עתה לשני החיסונים בלבד | בתוך כך, הוחלט בוועדה להמליץ על השארת הריווח בין החיסון הראשון לשני בקרב ילדים על שלושה שבועות 

וועדת החיסונים הכריעה: מתן "בוסטר" לגילי 12 עד 15
אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

וועדת החיסונים דנה הערב (ראשון) בשאלת מתן מנת "הבוסטר" לגילאי 12-15 והכריעה ברוב מוחלט להמליץ על מתן הבוסטר בתום 5 חודשים ממועד החיסון השני. שכן עד עכשיו קבלת המנה השלישית התאפשרה מגיל 16 ומעלה בלבד.

בנוסף דנה הערב הוועדה בנושא ריווח החיסונים לגילאי 5-11. במהלך הדיון הוצגו עובדות מהעולם - הבוחנות מועילות מרווחים שונים בין החיסון הראשון לחיסון שני. לאחר הדיון והצגת העובדות מרחבי העולם החליטה הוועדה ברוב קולות להמליץ על הצמדות לפרוטוקול החיסונים הקיים של מתן חיסון שני במרווח של 3 שבועות.

ההחלטה להשאיר את ריווח החיסונים בשלושה שבועות - בדומה לריווח הקיים בקרב מתחסנים הבוגרים - מגיעה לאור העובדה שאין עדיין נתונים המראים יתרון בשינוי הפרוטוקול, למצב אחר.

עוד נתון שהוביל את הוועדה להשאיר את ריווח החיסונים במצבו הקיים גם לילדים, הוא ההתייחסות לכך שהתחלואה כעת אינה בשפל, וכן כי מרבית התחלואה הקיימת כיום הינה בקרב ילדים ולכן - אין לדחות כעת את מתן החיסון. 

כאמור, המלצות הוועדה שהתקבלו הערב כפופות לאישור מנכ"ל משרד הבריאות, הפרופ' נחמן אש.

חיסון לקורונה חיסון ילדים משרד הבריאות חיסון שלישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד