י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ויעל אליהו

חברו של הנרצח: "הוא היה מוכן לתת את חייו למען העם היהודי"

שעות אחרי הירצחו של אלי קיי הי"ד, ספד לו חברו הקרוב ואמר: "הוא הלך עד הסוף עם מה שהוא האמין, הוא הכניס את עצמו לישיבה ולקח את הלימוד והצמיחה ברצינות"

חברו של הנרצח: "הוא היה מוכן לתת את חייו למען העם היהודי"
הנרצח אלי קיי הי"ד צילום: ישיבת חב"ד קרית גת

חברו של אליהו קיי הי"ד שנרצח הבוקר (ראשון) על ידי מחבל מתועב, איש חמאס, בעיר העתיקה בירושלים בדרכו לכותל המערבי לתפילת שחרית, ספד לחברו מספסל הלימודים.

"הוא היה אדם רגיש, כן ועמוק", אמר מנחם דויטש, חברו לכיתה, לשעבר מיוהנסבורג דרום אפריקה. "הוא לא עבר רק את שלבי החיים, הוא הלך עד הסוף עם מה שהוא האמין, הוא הכניס את עצמו לישיבה ולקח את הלימוד והצמיחה ברצינות", כך סיפר לאתר Chabad.org.

עוד סיפר, "כשהרגיש חובה לשרת ולהגן על מולדתנו, הוא החליט להיות חייל קרבי, הוא היה מוכן לתת את חייו למען העם היהודי, הוא חי את חייו במשמעות רבה, ויצר קשרים עוצמתיים ואישיים בכל שלב".

מועצת יהודי דרום אפריקה מסרה בהודעה לתקשורת, כי המועצה "הרוסה מהחדשות על מותו של קיי, הקהילה היהודית בדרום אפריקה נסערת, הקהילה בהלם, תנחומינו מקרב לב להוריו אבי ודבורה קיי, ומשפחתו וחבריו בישראל ובדרום אפריקה. יהי זכרו ברוך, ברוך דיין אמת".

כזכור אליהו דוד קיי, הי"ד, שנרצח היום ביריות ע"י מחבל בסמטאות העיר העתיקה, עלה לארץ לפני יותר משש שנים, מיוהנסבורג שברום אפריקה, הוריו עלו בעקבותיו לארץ. הוא למד בישיבת תומכי תמימים של חב"ד בקריית גת, ולאחר מכן שירת כלוחם בחטיבת הצנחנים.

המנוח נרצח בהליכתו לכיוון הכותל המערבי לתפילת שחרית הבוקר (ראשון), כשהוא אוחז בתפילין שלו ובספר חב"ד ליקוטי שיחות. אלי הי"ד בן להוריו, תושבי העיר מודיעין, לאחר שעשו עלייה בשנים האחרונות מדרום אפריקה, אביו ר' אבי קיי מחסידי חב"ד ביוהנסבורג.

פיגוע בעיר העתיקה אליהו דוד קיי חמאס יוהנסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד