י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קנס כספי גבוה ואפילו מאסר

הצעת חוק חדשה באיראן תאסור החזקת חיות מחמד

הצעת חוק חדשה באיראן תאסור החזקת כלבים וארנבות כחיות מחמד בבתים וברחובות. לפי ההצעה מי שיפר את החוק יישא בקנס בסך עד 2,700 דולרים ואפילו מאסר בפועל

הצעת חוק חדשה באיראן תאסור החזקת חיות מחמד
אילוסטרציה צילום: pixabay

"החזקת חיות מחמד באיראן עלולה להיות מסוכנת, ויש לאסור אותה", כך הציע חבר פרלמנט ממחוז אספאהן באיראן. מוחמד-טאגי נג'דלי הגן על הצעת החקיקה שלו בטענה שכלב הרג ילדים בפארק בטהרן. אבל למעשה הסיבה האמיתית יותר עבור השמרנים של איראן, היא שהחזקת כלבים היא סמל להתמערבות (קירבה למערב), שאותה הם מנסים למנוע. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

הצעת חוק שכותרתה "הגנה על זכויות הציבור נגד בעלי חיים" הועלתה השבוע על סדר היום של הפרלמנט בגיבוי של 75 מחוקקים. ההצעה תהפוך את הקנייה, המכירה והחזקת חיות מחמד לבלתי חוקיים - מכלבים וחתולים ועד נחשים, אוגרים וארנבות.

מוחמד-טאגי נג'דלי, איש דת בדרגה בינונית, טען שכלבים עלולים לגרום ל"מטרד חמור ולנזק גופני לאנשים כשהם נותרים ללא השגחה באזורים משותפים בבלוקים של דירות".

למרות שהצעת החוק נותנת שמות של כל מיני חיות מחמד, כולל אפילו תנינים וקופים, הדאגה העיקרית של חברי הפרלמנט היא כלבים. ביולי האחרון כלי תקשורת באיראן כינה החזקת כלבים בערים "בעיה מרכזית" והפציר במערכת המשפט להרחיק כלבים משטחים ציבוריים כולל רחובות ופארקים. מועצת עיריית טהראן אסרה לאחר מכן על בעלי חיים להיות במקומות ציבוריים.

בהצעת החוק נאמר כי יוטל קנס כספי הנע בין 900 ל-2,700 דולרים, למי שיחזיק כלב או כל בעל חי שנאסר. החוק יחייב גם סוכני הנדל"ן לאסור על הכנסת כלבים בהסכמי שכירות בתוך שלושה חודשים ממועד חקיקת החוק, עם קנסות דומים על אי ציות. בנוסף כל מי שמטייל עם חיית מחמד ברחוב עלול לעמוד בפני עונש מאסר של שלושה חודשים, או החרמת מכוניתו לשלושה חודשים אם ייקח את הכלב שלו לנסיעה ברכב.

כלבים הצעת חוק חיות מחמד איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד