ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ביצעה משלוחי נשק לחיזבאללה

האקרים תקפו חברת תעופה איראנית גדולה המקושרת למשמרות המהפכה

חברת התעופה האיראנית MAHAN, שמבצעת משלוחי נשק לחיזבאללה דרך סוריה, הודיעה שהיא נפלה קורבן למתקפת סייבר. החברה מסרה כי צוות אבטחת הסייבר שלה הצליח להתמודד עם ההתקפה, והטיסות העתידיות תתקיימנה בהתאם ללוח הזמנים

האקרים תקפו חברת תעופה איראנית גדולה המקושרת למשמרות המהפכה
אילוסטרציה צילום: unsplash

האקרים השביתו את אתר האינטרנט של חברת תעופה איראנית גדולה, מאהן (Mahan) אתמול (ראשון), ושלחו הודעות ללקוחות מהם לקחו מידע רגיש.

מנהל בכיר של 'מאהן איירליינס' אישר את מתקפת הסייבר אך אמר שזו לא הפעם הראשונה שהאקרים משבשים את מערכות המחשב שלה. החברה מסרה גם כי כל פעולות הטיסה נמשכות.

קבוצה בשם Hooshyarane Vatan (שומרי המולדת) שלחה הודעות טקסט ללקוחות של חברת מאהן והאשימה את חברת התעופה בהיותה חלק ממכונת הדיכוי של הרפובליקה האסלאמית שהרגה אלפי מפגינים חפים מפשע. הקבוצה גם האשימה את חברת מאהן בהיותה חלק מכוח קודס של משמרות המהפכה האסלאמית, וטענה שניגשה למסמכים המוכיחים שהחברה הייתה חלק מ"הפעילות הפלילית" של משמרות המהפכה, כולל הלבנת הון.

כזכור, ארצות הברית הטילה סנקציות על חברת מאהן ב-2011 בטענה שהיא עבדה עבור כוח קודס והעבירה נשק לסוריה, איראן סיפקה נשק ולוחמים לכוחות הנשיא בשאר-אסד במלחמת האזרחים שנמשכה עשור.

הקבוצה דיווחה בערוץ הטלגרם שלה על התקיפה, "גילינו שמאהן אכן מנהלת תיעוד של העסקים החשודים שלה עם משמרות המהפכה תחת השם 'חמרה', ושהעסק מנוהל על ידי הגנרל גולפארסט, הקבוצה הוסיפה כי גולפארסט רשום גם כבעלים של חברת תעופה נוספת, העונה לשם Qeshem Fars Air. החברה היא חברת בת של מאהן, המשמשת לעתים קרובות להובלת אמצעי לחימה ברחבי המזרח התיכון.

איראן מתקפת סייבר מתקפת האקרים חברת תעופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד