י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פצוע ועייף

הפקחים חששו להתקרב: הדורבן הגיע לביקור באשדוד

אתמול בשעות הבוקר התקבלה קריאה במוקד העירוני באשדוד על דורבן פצוע, פקחים שהגיעו למקום זיהו את הדורבן וחששו  להתקרב ''כיצד נתמודד עם דורבן פצוע ועייף, זה עלול להיות מסוכן מאוד''

הפקחים חששו להתקרב: הדורבן הגיע לביקור באשדוד
חילוץ הדורבן צילום: משה דהן

אתמול (ראשון) בשעות הבוקר התקבלה קריאה במוקד העירוני באשדוד על דורבן שנמצא פצוע סמוך לגדר ההקפית הצפונית של פארק נמלי ישראל 

למקום הגיעו צוות וטרינרי הכולל שני פקחים וטרינרים דוד בוארון ושניר תורגמן וד"ר משה דהן הוטרינר הרשותי,

ד״ר דהן מספר: ''הדורבן הביט בנו, כאילו מבקש את הסיוע שלנו, הוא היה נינוח למרות שהם עלולים להגיב בתוקפנות. דורבנים יש בטבע הסובב את העיר, אבל הן חיות ליליות מאוד ביישניות ולא יוצא לראות אותם יותר מידי.

בשעה 9:00 בבוקר התקבלה הקריאה מהמוקד העירוני בעיריית אשדוד על דורבן פצוע שנמצא בסמוך לגדר ההקפית הצפונית של פארק נמלי ישראל. אנו רגילים לטפל בכולם, בקיפודים, עטלפים, ציפורים, עייטים, ארנבות ועוד.

"הקריאה הבוקר, הפתיעה אותנו" ממשיך לספר ד"ר דהן ובדרך למקום חשבנו כיצד נתמודד עם הדורבן, פצוע ועייף עלול להיות מסוכן מאוד.

הפקח דוד בוארון מספר: כשהגענו לשטח זיהינו את הדורבן, פעימות הלב החלו לעלות, זה מפחיד, ניגשנו בזהירות, תנועות גוף קצרות. הושטתי את המוט ותפסתי אותו. הדורבן לא נאבק, הוא הביט בנו כאילו מאשר שאנחנו יכולים להתקדם אליו.

ד"ר דהן, ניגש אליו עם שמיכה עבה, עטף אותו ובזהירות רבה הכניס אותו לכלוב ונסענו למרפאה השוכנת בכלבייה, "זיהיתי שהוא פצוע בחלקו האחורי של הגוף".

הקורבן קיבל טיפול ראשוני, במקביל נוצר קשר עם רשות הטבע והגנים ועם עמותת "למען חיות הבר" שהגיעו מיד  ופינו אותו להמשך טיפול בבית החולים לחיות בר בספארי ברמת גן.

דורבן חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד