י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הרגשנו שזאת המדינה שלנו"

כך הגיבו חברי המשלחת ממרוקו בזמן הפיגוע בירושלים

אתמול בזמן פיגוע הטרור בעיר העתיקה בירושלים, בו נרצח אליהו דוד קיי הי"ד, החלה משלחת של אנשי תקשורת ואנשי תרבות מרוקנים ביקור בישראל בהזמנת משרד החוץ. הם שהו במלונם בירושלים בזמן הפיגוע וסיפרו כי "חשו פחד"

כך הגיבו חברי המשלחת ממרוקו בזמן הפיגוע בירושלים
פיגוע הדקירה בעיר העתיקה צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

ראש המשלחת המרוקנית, אל-כארח אבו סאלם, סיפר בשיחה עם רועי קייס ב'כאן חדשות' על תחושותיהם של חברי המשלחת שהגיעו לירושלים בהזמנת משרד החוץ, כששמעו על המתרחש בירושלים בזמן הפיגוע: "חלק מחברי וחברות המשלחות חשו פחד מסוים בעקבות הפיגוע הזה. אבל רובם היו רגועים וניחנו באומץ ובייחוד שיש כוחות ביטחון שנמצאים. אנחנו לא רוצים לפספס את ההזדמנות ללכת למסגד אל-אקצא, להסתובב בשווקים ולהתפלל בירושלים".

בשיחה הוא אמר כי חברי המשלחת עלולים למצוא את עצמם בחיכוכים עם פלסטינים שחושבים שבגדו בהם כשארצם נרמלה את היחסים עם ישראל, אבל הם חשים בטוחים בידיים של כוחות הביטחון. על הפיגוע עצמו אמר: "אנו מגנים בחריפות את פיגוע הטרור הבלתי מתקבל את הדעת ואת המעשים הטיפשיים האלה שמנסים לפוצץ את מאמצי השלום באזור. אני אומר למי שעומד מאחורי הפיגוע לא משנה אם זה האיראנים או חמאס – אתם לא תצליחו להשיג את המטרות השפלות שלכם. אללה אסר להרוג בני אדם חפים מפשע".

למרות המתיחות בעקבות הפיגוע, חברי המשלחת המרוקנית מתכוונים להמשיך בביקור שלהם כמתוכנן ונרגשים מקבלת הפנים כפי שסיפר ראש המשלחת אבו סאלם: "איך שמטוס אל על נכנס למרחב האווירי הישראלי, הרגשנו שהאוויר מקדם אותנו בברכה עוד לפני הישראלים. הרגשנו שזאת המדינה שלנו, לא המדינה השנייה שלנו, אלא ממש המדינה שלנו".

לדברי ראש המשלחת, מעבר לסיורים ברחבי הארץ הם צפויים להיפגש בביקור עם כמה בכירים ישראלים.

פיגוע מרוקו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד