י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"נרצחת על קידוש השם"

אליהו דוד קיי הי"ד הובא למנוחות בירושלים

אלפים הגיעו להר המנוחות לחלוק כבוד אחרון לאליהו דוד קיי הי"ד שנרצח אתמול בעיר העתיקה בירושלים, הרב הראשי הגר"ד לאו ספד נרגשות וכן בני המשפחה והמכרים, לצד שר התפוצות נחמן שי. סיקור ותמונות 

אליהו דוד קיי הי"ד הובא למנוחות בירושלים
הלווית אליהו דוד קיי הי"ד צילום: פלאש 90

הבחור אליהו דוד קיי הי"ד שנרצח אתמול (ראשון) בפיגוע הירי הנתעב בעיר העתיקה בירושלים הובא היום למנוחות בהר המנוחות בירושלים, לאחר עיכובים במכון לרפואה משפטית ועד לשחרור גופתו לאחר בדיקת סי טי.

אלפים, מכל גווני הקשת הישראלית הגיעו לחלוק כבוד אחרון לאלי הי"ד שהיה עולה חדש מדרום אפריקה למד ושירת בארץ הקודש ושימש כמדריך במנהרות הכותל.  

במסע הלוויה השתתפו הרב הראשי הגר"ד לאו, רבה של ירושלים הגר"א שטרן, לצד שרי הממשלה נחמן שי ופנינה תמנו שאטה וחברי הכנסת יצחק פינדרוס ואוריאל בוסו.

אחד ממכרי המשפחה ספד לו סיפר: "אלי, היית קדוש בחייך, חיית חיים של שליחות ואידיאלים. היית העולה הראשון לארץ מהמשפחה, למדת בישיבה, התגייסת לצנחנים, ובחרת להעביר את האהבה שלך לירושלים דרך הדרכה בכותל. תכננת להקים בית ומשפחה בקרוב. היית קדוש במותך, נרצחת על קידוש השם. היית בדרך לכותל. אתמול הידיים שלי רעדו כשקיבלתי את התפילין שלך ונתתי אותם לאבא. הוא אמר לי כשהוא שמע בבוקר שיהודי נרצח בעיר העתיקה הוא תכנן ללכת להלוויה שלו, הוא לא ידע שזו תהיה ההלוויה של הבן שלו".

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, שמכיר את המשפחה מעיר מגוריו מודיעין ספד לו: "אנחנו רק רוצים לשבת בשלווה על אדמת הקודש. מדי שבת אני רואה אותך אבי, אבא של אלי, בשיעור. משפחה שרק רצתה לחזור לארץ חמדת אבות ולהפוך אותה לנחלת בנים. אתם זוכים לעלות אל הארץ בזכות אליהו. והנה אנחנו עומדים כאן, ובארץ שביקשו רק לשבת בשלווה בה, והנה עומדים מרצחים ומפריעים לישיבה הזו ומנסים לפגוע פעם אחר פעם, והפעם הם פגעו בנשמה יקרה. הם פצעו, וכולנו מתפללים לרפואת הפצועים".

הרב לאו המשיך ואמר: "הם ניסו לפגוע, אבל משפחת קיי עומדת איתנה. עמדנו לפני רגע ליד מיטתו, ומסביב מצטרפים בני המשפחה אל השירה שבוקעת ועולה 'אני מאמין באמונה שלמה, אם אשכח ירושלים תשכח ימיני'. איזה תעצומות נפש יש בעם הזה. זה עם שראוי שתעזור לו ותעשה לו את הניסים הגדולים, שתזכה אותנו ונזכה לראות כבר כי הגיע מועד והגיעה השעה לזכות ולראות בנחמת ציון בירושלים".

"אלי, תהיה נשמתך צרורה בצרור החיים עם כל קדושי החיים, תהיה נשמתך מליצת יושר עבור בני המשפחה ועם הקודש, עם ישראל כולו שמייחל לגאולה השלמה", סיים הרב הראשי.

שר התפוצות, נחמן שי ספד אף הוא: "באתי היום בשם ממשלת ישראל ושריה כדי להיפרד מאלי קיי. אלי נרצח אתמול בעיר העתיקה בירושלים בדרכו לכותל המערבי, שם עבד. אדמת המולדת, הארץ שכה אהב, מקבלת אותו באהבה גדולה. אנחנו נרדים מהצנחן, הלוחם, תלמיד הישיבה. השם יקום דמו. תראה אלי כמה אנשים באו להיפרד ממך, רבים לא הכירו אותך בכלל ושמעו עליך רק אתמול".

אליהו דוד קיי הרב דוד לאו נחמן שי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד