ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
ביקור ממלכתי

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם הנסיך הבריטי. צפו

נשיא המדינה הרצוג השוהה בבריטניה נפגש עם יורש העצר הבריטי, צ׳ארלס נסיך ויילס במשכנו בבית הייגרואוב | נשיא המדינה הדגיש את החשיבות הרבה שישראל מייחסת ליחסיה עם הממלכה המאוחדת וסיפר על זיקתו האישית לבריטניה הנובעת מהרקע המשפחתי שלו | צפו

נשיא המדינה הרצוג נפגש עם הנסיך הבריטי. צפו
הנשיא בוז'י הרצוג עם יורש העצר הבריטי צילום: קרדיט צילום: קובי גדעון/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום, (שני) עם יורש העצר הבריטי, צ׳ארלס נסיך ויילס במשכנו בבית הייגרואוב.

נשיא המדינה יצחק הרצוג והנסיך צ'ארלס דנו באתגרים הדחופים הנוגעים למשבר האקלים. הנשיא הודה לנסיך על מנהיגותו האישית בנושאים הסביבתיים לאורך בשנים והדגיש כי הוא ממצב את נושא משבר האקלים כמרכזי בכהונתו.

הנשיא ציין כי ישראל התחייבה להגיע לאפס פליטות פחמן דו חמצני עד 2050 וכי יש לה הרבה לתרום למאמצים העולמיים באמצעות קידום טכנולוגיות ירוקות חדשניות.

נשיא המדינה הדגיש את החשיבות הרבה שישראל מייחסת ליחסיה עם הממלכה המאוחדת וסיפר על זיקתו האישית לבריטניה הנובעת מהרקע המשפחתי שלו, שכן הוא בנו של רב סרן בצבא הבריטי, שהשתתף בנחיתה בנורמנדי ונמנה על משחררי מחנה הריכוז ברגן בלזן. כמו כן ציין שהוא נצר לרבנים ששירתו בקהילות בכל רחבי בריטניה.

הנשיא הודה לנסיך צ׳ארלס על עבודתו החשובה בקידום החינוך לזכר השואה, וכן על השתתפותו בפורום השואה העולמי החמישי בירושלים, בינואר 2020. הנשיא והנסיך צ׳ארלס דנו גם בנושאים אזוריים ובאיומים הקשורים בהם.

לבסוף, הנשיא הגיש לנסיך צ׳ארלס מתנה מיוחדת המכריזה על ייסוד מלגת ״החמלה וההתמדה״ בסיעוד לזכרה של הנסיכה אליס מבטנברג, סבתו של הנסיך מצד אביו, מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים. הנסיכה אליס מבטנברג, אמו של הדוכס המנוח מאדינבורו פיליפ, מוכרת על ידי יד ושם כחסידת אומות העולם על הצלת יהודים בתקופת השואה, והקבורה בהר הזיתים בירושלים. מלגת האוניברסיטה העברית לסטודנטים בבית הספר לאחיות הנרייטה סאלד בהדסה מיוסדת לציון חמלתה של הנסיכה אליס, הרוחניות העמוקה וההתמדה העצומה בעזרה לנזקקים.

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג הנסיך צ'רלס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד