ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
המלצות הוועדה לאסון מירון

חברי הכנסת גפני ואשר תוקפים: "העיקר חסר מן הספר"

חברי הכנסת של יהדות התורה מתייחסים להמלצות הוועדה לאסון מירון על הצורך בתקציב לתיקן ליקויי הביטחון | גפני: העיקר חסר מן הספר, והוא תקצוב האתר ודרכי הגישה אליו"

חברי הכנסת גפני ואשר תוקפים: "העיקר חסר מן הספר"
פירוק הפרנצ'עס בתולדות אהרן מירון צילום: שוקי לרר

אחרי פרסום המלצות ועדת החקירה לאסון מירון, שהוקמה בהתנגדות הסיעות החרדיות, חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר, תוקפים את הממשלה ברקע פרסום דו"ח הביניים שמצביע על שורת תיקונים נדרשים לקראת הלילות הרשב"י תשפ"ב.

יו"ר יהדות התורה חבר הכנסת משה גפני תקף את המלצות ועדת החקירה, "עברתי על המלצות הביניים והעיקר חסר מן הספר, והוא תקצוב האתר ודרכי הגישה אליו", נושא שעלה רבות אחרי האסון.

גפני טוען כי "אין אפשרות להגיע לפתרון במקום כזה מבלי שהמדינה תיכנס לעניין ותשקיע בדרכי הגישה ובאתר עצמו. מאד יכול להיות שאם היו משקיעים כפי שהשקיעו במקומות אחרים האסון הנורא הזה היה נחסך".

גם חה"כ יעקב אשר תקף את מסקנות הודעה: "עובר על הודעת ראה"מ בנט והשרים כהנא ובר-לב בעניין דוח ועדת החקירה לאסון מירון ולא מוצא בה זכר להתחייבות ממשלתית להשקיע בשדרוג אתר קבר הרשב"י והרחבתו".

אשר התייחס גם לנושא הפיצויים שמעכב באופן שערורייתי, "גם לא את קיום ההבטחה לפיצוי כלכלי לעשרות משפחות ההרוגים והפצועים שהאוצר מפקיר לגורלן. חזקים בדיבורים, חלשים במעשים".

אסון מירון תשפ"א יעקב אשר משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד