כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"נעשה את העבודה עבור הפלסטינים"

פעיל השמאל רמז בכנסת: תנו לי נשק ואטפל במתנחלים • צפו

פעיל השמאל הרדיקלי חיים שדמי אמר בכנסת: "תנו לנו רשות להפעיל נשק, אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלסטינים. תוך זמן לא רב מאוד תהיה התארגנות שלנו של 'מאחז' בשטחים, נייצר את האבטחה לתושבים" | השר לפיתוח אזורי עיסאווי פריג' הגיב לדבריו: "נסחפת, נסחפת, נסחפת" | יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני פנה למפכ"ל המשטרה בבקשה לעכבו לחקירה

פעיל השמאל רמז בכנסת: תנו לי נשק ואטפל במתנחלים • צפו
חיים שדמי צילום: ערוץ כנסת

פעיל השמאל הרדיקלי חיים שדמי אמר היום (שני) בכנס שהתקיים בכנסת: "תנו לנו רשות להפעיל נשק, אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלסטינים. תוך זמן לא רב מאוד תהיה התארגנות שלנו של 'מאחז' בשטחים, נייצר את האבטחה לתושבים".

דבריו של שדמי עוררו זעם רב לצד גיחוך על דבריו ועל עצם הכס בנושא "עוצרים את אלימות המתנחלים". השר לפיתוח אזורי עיסאווי פריג' הגיב לדבריו: "נסחפת, נסחפת, נסחפת".

בכנס - שהיה יוזמה של חברי הכנסת מוסי רז מ'מרצ' ואבתיסאם מראענה מ'העבודה', בשיתוף אוסאמה סעדי מ'הרשימה המשותפת' - אמר שדמי: "יש פה דיון כאילו הכיבוש ואלימות המתנחלים התחילו בשנתיים האחרונות. שומעים את חברי הכנסת מספרים פה כמה הם תומכים, אבל איפה הפתרונות? אם אנחנו (הפעילים) משמשים בתור השכפ"צ שלכם, אז בתוך זמן לא רב מאוד תהיה התארגנות שלנו ב'מאחז' בשטחים, ואנחנו נייצר את האבטחה לתושבים".

שדמי גם אמר ביהירות: "כמו שאתם, חברי הכנסת, לא הייתם מסוגלים להתמודד מול אדון נתניהו ואנחנו עשינו את העבודה בשבילכם במידה רבה - אנא, תנו לנו את הרשות להפעיל נשק. אנחנו נעשה את העבודה עבור הפלסטינים".

בתגובה לדבריו של שדמי, יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחייני פנה למפכ"ל המשטרה בבקשה לעכבו לחקירה בגין איומים והסתה לרצח. כמו כן, הודיע כי מועצת יש"ע תפנה היום לאלוף הפיקוד בבקשה להוציא צו הרחקה מנהלי נגדו. "נחצה היום קו אדום. אדם קיבל את הרשות להסית לטרור נגד יהודים בכנסת ישראל. אנחנו קוראים לחברי הכנסת ולשרים לגנות את האירוע ולהבטיח שכנסים מסוג אלו לא יקבלו יותר במה בכנסת ישראל", אמר אלחייני.

פעיל השמאל-קיצוני חיים שדמי כבר נחקר ב-2020 באזהרה בלהב 433, זאת לאחר שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיש נגדו תלונה על כך שאיים לפגוע בבנו יאיר. שדמי נחקר ביחידת הסייבר עם עוד שני פעילים נוספים.

התלונה הוגשה לאחר ששדמי תועד קורא קריאות הסתה לרצח נגד יאיר נתניהו, במהלך ההפגנה, בהן אמירות הקוראות להשליך בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה.

מתנחלים הסתה לרצח הסתה נגד יהודים חיים שדמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד