י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
צפו בניסיון הפומבי

הלחץ החרדי על רע"מ: תמיכה בחוק הגיוס - סכין בגב החרדים

המפלגות החרדיות מנצלות את הסרת חוק הגיוס מסדר היום ופועלות בכמה חזיתות כדי לסכלו באמצעות התנגדות מפלגת רע"מ. ח"כ פרוש אתגר את מנסור עבאס ופנה אליו מעל הדוכן: "לציבור שלכם אתם אומרים לא ללכת לצבא, לא לשרת. מה ההיגיון שחברי רע״מ יאמרו לנו ללכת לצבא"

הלחץ החרדי על רע"מ: תמיכה בחוק הגיוס - סכין בגב החרדים
פרוש ועבאס במליאה צילום: ערוץ כנסת

חוק הגיוס אמור היה להעלות היום (שני) להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, אלא בהיעדר הרוב בעקבות החשש להתנגדות מצד סיעת רע"מ, החוק הוסר מסדר היום. בסיעות החרדיות ממקדים את הפעילות מול רע"מ בתקווה שאלה יהיו מי שיבלמו את החוק, או שמא באמצעותם הם יכניסו שינויים בחוק כמו הקלת הסנקציות נגד לומדי התורה.

במהלך דיון במליאת הכנסת, פנה חבר הכנסת מאיר פרוש ליו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס שניהל את הישיבה כסגן יו"ר הכנסת, "זה לא נכון שאתם תעבירו את חוק הגיוס. לציבור שלכם אתם אומרים לא ללכת לצבא, לא לשרת. מה ההיגיון שחברי רע״מ יאמרו לנו ללכת לצבא", אמר וחידד את המסר ושיגר איום מרומז: "אתם צריכים לחושב האם אתם אתם רוצים לתקוע לנו סכין בגב. לא נוכל לחיות פה אם לא ייתנו לנו ללמוד תורה".

מוקדם יותר אמר פרוש בנאומו: "יהדות התורה התנגדה לחוק אז בתוקף, וזו היא עמדתה הברורה, גם היום אנחנו נגד חוק ששולל משר הביטחון לתת בכל מצב דיחוי מהשירות לכל מי שתורתו אומנותו", ופירט את הבעיות בחוק; בהן תרחיש שלא יהיו בחורים שירצו לעזוב את ספסל הלימודים, הסנקציות הכלכליות שיוטלו אם לא יעמוד ביעדים ובכלל העיקרון שזכותם של לומדי התורה ייפגע.

"כמעט 75 שנים, מאז קודם קום המדינה, היתה הסמכות בידי שר הביטחון לתת דיחוי, לכל מי שיושב ולומד. ואם ח"ו החוק המוצע יעבור, ולא יעמדו ביעדים, שר הביטחון לא תהיה לו סמכות לתת דיחוי ללומדים", ציין פרוש והבהיר, "זיכרו, אם לא יתנו לנו ללמוד, לא נהיה פה, נהיה היכן שיתנו לנו ללמוד. כל כלי יוצר עליך לא יוצלח, אנחנו נלמד פה. כי בע"ה אנחנו ננצח".

כזכור, כפי שדווח בהרחבה ב'בחדרי חרדים', הקואליציה מתלבטת כיצד לפעול מול רע"מ בנושא חוק הגיוס, כאשר לאחרונה אמר יו"ר רע"מ חבר הכנסת מנסור עבאס כי הוא שואף לשתף פעולה עם הסיעות החרדיות בנושא חוק הגיוס, כאשר גורמים בסביבת שר הביטחון בני גנץ מפנים אצבע מאשימה להנהלת הקואליציה שבינתיים לא פועלת בעניין ולמעשה מעכבת את העברת חוק הגיוס.

חוק הגיוס גזירת הגיוס מאיר פרוש מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד