י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הופתע והשיב בגמגום

הח"כ לשר: "הרב פסק שלא להשתמש בחיסונים מכיוון שנחתו בשבת" • צפו

ח"כ יום טוב כלפון אתגר היום את שר הבריאות ניצן הורוביץ במהלך דיון בוועדת החוקה - כששאל: האם זה נכון שמשלוח החיסונים הגיע בשבת? השר הורוביץ התקשה לענות וניסה להתחמק • צפו 

הח"כ לשר: "הרב פסק שלא להשתמש בחיסונים מכיוון שנחתו בשבת" • צפו
מתחם חיסונים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במהלך דיון היום (שני) בוועדת החוקה שדנה בנושא חוק הקורונה, הפנה ח"כ יום טוב כלפון מסיעת 'ימינה', שאלה לשר הבריאות ניצן הורוביץ בנוגע להגעת החיסונים בשבת.

כלפון סיפר לשר הבריאות כי הוא שמע שרב התבטא ברדיו בנוגע להגעת החיסונים ביום שבת וגם פסק הלכתית שלא לחסן ילדים כרגע עם המשלוח הנוכחי, ורק אם המשלוח הבא יגיע ביום חול אז ניתן יהיה להתחסן. 

לאחר מכן פנה ח"כ כלפון לשר הבריאות ושאל אותו: "האם זה נכון שמשלוח החיסונים הגיע ביום שבת ואם כן איך אתם מתמודדים עם הפסיקה הזאת, כשאנחנו ערים לכך שנושא ההתחסנות בציבור הדתי והחרדי מסובך ובמיוחד שמדובר על חיסוני ילדים לאוכלוסייה שידועה כברוכת ילדים?".

שר הבריאות שנראה כי היה מופתע מהשאלה ולא בא מוכן לקראתה, הגיב בגמגום: "לא מכיר, לא שמעתי". והתחמק, "אנחנו מסתכלים על הצד הבריאותי, רוצים לתת חיסונים, נותנים תרופות, נותנים ציוד רפואי, אני לא בדיוק עוקב, יודע מתי כל דבר מגיע, מתי הוא נשלח, איך הוא נארז ועל ידי מי, מגיעים כל הזמן חיסונים ומגיע כל הזמן ציוד, לא נכנס לזה". 

"אך" - אמר הורביץ לסיום - "אני רוצה לציין לטובה את שיתוף הפעולה שיש לנו עם הציבור החרדי מבחינת חיסונים והיענות". 

ועדת החוקה ניצן הורוביץ יום טוב חי כלפון חיסון לקורונה פסק הלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד