י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מחרים את הוועדה?

לראשונה הוועדה למינוי דיינים התכנסה; הראשל"צ נעדר

הוועדה למינוי דיינים התכנסה היום לראשונה בראשותו של השר לשירותי דת מתן כהנא ואישרה פה אחד את הארכת כהונתם של שני דיינים. הראשל"צ הגר"י יוסף לא השתתף אך הביע את הצבעתו 'בעד' באמצעות הרה"ר הגר"ד לאו

לראשונה הוועדה למינוי דיינים התכנסה; הראשל"צ נעדר
הראש״ל הגר"י יוסף צילום: שלומי כהן, פלאש 90

הוועדה למינוי דיינים התכנסה היום (שני) לראשונה, תחת כהונתו של השר לשירותי דת מתן כהנא, כדי לפתוח בהליך הארכת מינויי דיינים. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הראשון לציון הגר"י יוסף החבר בוועדה נעדר ממנה.

הוועדה התכנסה באופן מקוון באמצעות הזום כדי לאשר את בקשת השר כהנא, להאריך את כהונת הדיינים העמיתים הרב דוד לבנון, הרב יצחק הדאיה והבקשה אושרה פה אחד.

היו מי שסברו כי הראשון לציון הגר"י יוסף ממשיך במדיניות ההחרמה נגד השר מתן כהנא בעקבות רפורמת הכשרות שיזם ולכן סירב להשתתף בדיון בו חברים גם הרבנים הראשיים, לצד נציגי ממשלה, כנסת, בתי הדין ולשכת עורכי הדין, אולם ל'בחדרי חרדים' נודע כי הראשל"צ תמך בהארכת כהונת הדיינים והצביע 'בעד' באמצעות הרב הראשי האשכנזי הגר"ד לאו, עמו שוחח טלפונית.

עוד נודע כי הסיבה שהרב לא השתתף פיזית בישיבה, היא משום שאינו מורגל בקיום שיחות וירטואליות באמצעות הזום ודומיו.

בפתח הישיבה הראשונה אמר השר לשירותי דת כהנא כי הוא מקווה לפתוח בממשלה בקרוב את הליך בחירת שאר הדיינים, הדיון שהיה אמור להתקיים לאחרונה נדחה וטרם נקבע מועד חדש.

מינוי דיינים הוועדה למינוי דיינים מתן כהנא הרב יצחק יוסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד