י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גורשה מירדן לישראל

יממה לאחר הפיגוע הרצחני: רעיית המחבל נעצרה

בחלוף יממה מאז הפיגוע הרצחני שהוביל בעלה בעיר העתיקה - נעצרה אשתו של המחבל פאדי אבו שחידם | המעצר בוצע בעת חזרתה ולאחר שגורשה ע"י כוחות המודיעין הירדנים 

יממה לאחר הפיגוע הרצחני: רעיית המחבל נעצרה
זירת הפיגוע בעיר העתיקה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יממה לאחר שבעלה ביצע את הפיגוע הרצחני בעיר העתיקה, נעצרה היום (שני) אשתו של המחבל. על פי הפרסום ב'ישראל היום', הרעייה נעצרה על ידי כוחות הביטחון הישראליים בעת חזרתה מירדן - בגשר אלנבי. 

על פי הפרסום, לאחר שנודע למודיעין הירדני כי היא רעייתו של המחבל מהפיגוע בעיר העתיקה, הללו דרשו ממנה לעזוב את המדינה ולשוב לישראל. לפי דיווח של סולימאן מסוואדה ב'כאן 11', היא נחקרה על ידי השב"כ והועברה למגרש הרוסים להמשך חקירה. אבו שחידם ביקרה את אימה שמתגוררת בירדן ולוקה במחלה סופנית.

כזכור, מעט לאחר הפיגוע, הגיע השר לביטחון פנים עמר בר לב לזירה וסיפר בהצהרה לתקשורת כי "אשתו של המחבל ברחה לחו"ל שלושה ימים קודם הפיגוע". 

המחבל, פאדי אבו שחידם בן ה-42, שחוסל במקום, התגורר במחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים. והיה מוכר במערכת הביטחון כאיש חמאס מהזרוע המדינית, אך לא נעצר בעבר על ידי שב"כ. תושבים סיפרו אמש כי הוא היה מגיע פעמים רבות למסגד אל אקצא ומעודד מתפללים לא לאפשר לכוחות הביטחון להיכנס למסגד ולהתעמת איתם. 

עוד פורסם אמש אודות המחבל שרצח את אליהו דוד קיי הי"ד ופצע ארבעה נוספים בעיר העתיקה בירושלים, כי הוא הועסק על ידי עיריית ירושלים בתיכון רשידיה, והרצה לתלמידיו שיעורי דת. 

כמו כן, בית הספר בו הרצה שחידם, שייך למשרד החינוך אך תוכנית הלימודים היא ירדנית. המחבל עצמו הוגדר כמורה ללימודי אסלאם. ביום שישי האחרון, כתב אבו שחידם פוסט שיכול היה ללמד על כוונתו לבצע את הפיגוע: "השנים עוברות והמילים מתחזקות עד שאללה יגיע עם מצוותו ופקודתו". 

פיגוע בעיר העתיקה השר לביטחון פנים עמר בר לב אליהו דוד קיי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד