י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מקים עולה של תורה

אבל בצרפת: הגר"א אלחדד זצ"ל נפטר במרוקו

מקים עולה של תורה בגולה במשך יובל שנים היה הגאון רבי אברהם אלחדד זצ"ל, ראש מוסדות 'אוצר התורה' בצרפת, שנסע עם משפחתו לראשונה לעיר הולדתו טנג'יר במרוקו, שם נפל ול"ע נפטר לבית עולמו

אבל בצרפת: הגר"א אלחדד זצ"ל נפטר במרוקו
הגאון רבי אברהם אלחדד זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: ממרוקו מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הגאון רבי אברהם אלחדד זצ"ל, ראש מוסדות 'אוצר התורה' סרסל שבצרפת והוא בן 82 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני שבוע בדיוק מעד הרב אלחדד בעת שביקר בטנג'יר שבמרוקו, וכתוצאה מכך סבל משטף דם בראשו ופונה לבית החולים במצב קשה מאוד, שם נלחמו טובי הרופאים על חייו, אך למגינת לב בני משפחתו ותלמידיו הרבים השיב את נשמתו היום ליוצרה.

הרב אלחדד זצ"ל נולד בטנג'יר שבמרוקו, שם קנה את תורתו בישיבת 'עץ חיים' יחד עם גדולי תלמידי הישיבה שלמדו עמו יחדיו, הגר"מ פחימה זצ"ל, הגר"ר אלקריף שליט"א ועוד מרבני מרוקו.

הרב הקים לפני יובל את מוסדות 'אוצר התורה' בצרפת, שם מתחנכים המוני תלמידים שהלכו לאורו וצמחו לתפארת במשנת חינוכו.

נודע כתלמיד חכם עצום וכפה מפיק מרגליות שחיבר את הספרים 'זכר חסדו' על התורה ובו הסכמות נלהבות מכל גדולי ישראל. הרב הוציא לאור את הספרים על בראשית ושמות וכתב כבר על כל חמישה חומשי תורה, אותם לא הספיק להוציא בחיים חיותו.

הרב אלחדד זצ"ל שימש כנשיא של ישיבת מיר בצרפת ודאג לקיום וביסוס הישיבה אצל נדיבי עם יחד עם ראשי הישיבה שכיבדוהו והעריצוהו באופן מיוחד. יצוין המנוח היה נואם תדיר בדינרים של הישיבה.

גדולי ישראל שהגיעו לצרפת היו מתאכסנים בביתו בין היתר, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל, מרן הגרמ"ש שפירא זצ"ל ועוד שהתאכסנו בביתו שהיה בית ועד לתלמידי חכמים.

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים תלמידי חכמים מרביצי תורה ויראה, המפארים את עולם התורה בארץ ובצרפת.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארונו צפוי להגיע לארץ הקודש לקבורה, ומסע הלוויה יתקיים ביום שלישי בשעה 13:00 בצהריים מישיבת 'תורה ודעת' ברחוב חבקוק 27 בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד