י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חצי שנה אחרי הרכבת הממשלה

ניסיון נוסף לסיים את הסאגה: אלו הן דרישות האופוזיציה

חצי שנה אחרי הרכבת ממשלת בנט ולפיד והוועדות בכנסת לא מתפקדות כרגיל בעקבות אי חלוקת הוועדות באופן שוויוני שמקובל גם על חברי האופוזיציה שדורשת חלוקה הוגנת לפי תוצאות הבחירות. ח"כ לוין שיגר לראשי הקואליציה את דרישותיו פעם נוספת בניסיון לסיים את הסאגה

ניסיון נוסף לסיים את הסאגה: אלו הן דרישות האופוזיציה
מיקי לוי ויאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

באופוזיציה הגישו היום (שני) הצעה מעודכנת לגורמי הקואליציה במטרה להחזיר את פעילות ועדות הכנסת לפעילות מלאה, לאחר שעד כה טרם שובצו כל חברי האופוזיציה בוועדות, בעקבות טענות לחלוקת התפקידים ומספר הנציגים בוועדות באופן חד צדדי לטובת הקואליציה.

חבר הכנסת יריב לוין, המשמש כמרכז האופוזיציה, שיגר אחר הצהרים מכתב לשר המקשר בין הכנסת לממשלה זאב אלקין וליושבת ראש הקואליציה עידית סילמן, בו ביקש מספר שינויים. לדבריו, "אני סבור כי ראוי לעשות מאמץ נוסף לתקן את העיוותים הקיימים בעניין הוועדות והרכבן באופן שיינתן לאופוזיציה את המשקל המגיע לה בהתאם לתוצאות הבחירות".

הצעת האופוזיציה היא: לתקן את חלוקת הוועדות כך שלקואליציה יהיה רוב של נציג בודד בוועדות, לרבות בוועדת הכספים, בוועדת הכנסת ובוועדת חוק, חוקה ומשפט; לתת לאופוזיציה רוב בשתי ועדות הסטטוטוריות; להעביר את אחד מראשי הוועדות החדשות (ביטחון פנים, ענייני דת או בריאות) לנציג מהאופוזיציה.

עוד דורשים באופוזיציה לקבל ועדה נוספת לראשותה; הקואליציה תימנע מלהתערב במינוי יושבי ראש הוועדות מטעם האופוזיציה; לא יבוצעו שינויי תקנון ללא הידברות עם האופוזיציה וללא הסכמתה, כפי שהיה נהוג בעבר; לשקול כי יושב ראש ועדת האתיקה יהיה נציג אופוזיציה.

חבר הכנסת לוין כתב בפנייתו, "הנני תקווה כי תשקלו הצעה זו, אשר יש בה אך ורק כדי להשיב לאופוזיציה את הזכויות המגיעות לה בהתאם לכוחה המספרי בכנסת". לדבריו, "ככל שתקבלו הצעה זו, יפעלו סיעות האופוזיציה למינוי חבריהן בוועדות הכנסת השונות וכן לאיוש תפקידי יושבי ראש הוועדות המגיעים להן".

יריב לוין זאב אלקין עידית סילמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד