ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"אני מזדעזע מהמחשבה בכלל"

דודי אמסלם חשף: כך ניסיתי לצרף את בנט וחבריו לממשלה • צפו

חברי הכנסת שנכחו אמש במליאה, חלקם מסיעת 'ימינה' נדהמו לשמע הסיפור המרתק שגילה לאוזנם חבר הכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' שחשף לפרטי פרטים איך ניסה פעל לצרף את נפתלי בנט וסיעתו לממשלת נתניהו-גנץ, עד כמה הרחיק לכת כדי שזה יקרה ומה היתה הסיבה שבנט סירב • צפו בדבריו המלאים

דודי אמסלם חשף: כך ניסיתי לצרף את בנט וחבריו לממשלה • צפו
בנט/אמסלם/נתניהו צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במהלך נאום שנשא אמש (שני) במליאת הכנסת, חשף חבר הכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד' לראשונה, איך ניסה וכיצד פעל בכדי לצרף את נפתלי בנט ומפלגתו לממשלה בראשות בנימין נתניהו ובני גנץ, כאשר 'הבית היהודי' נותרה מחוץ לממשלה בסופו של משא ומתן שכשל. אמסלם אף תיאר בפרוטרוט איך לחץ והסכים להשיל מעצמו את התיק בו החזיק סביב שולחן ממשלה ולשוב לכנסת כח"כ מן המניין וזאת בכדי ש'הבית היהודי' תיכנס ותהיה חלק מהנהגת המדינה.

"כשאנחנו מקימים ממשלה עם גנץ וחבר מרעיו", מספר אמסלם, "אני מבין – אחרי שבועיים-שלושה כבר מונו שרים – אני מבין שכנראה לא מיצו עד הסוף עם הבית היהודי את המשא-ומתן. ככה, פתאום ירד לי האסימון. חשבתי בהתחלה כרגיל, הם מבקשים הרבה יותר ממה שמגיע להם. לא. אבל פתאום נפל לי האסימון שכנראה לא השקיעו בהם ולא נתנו להם את הכבוד הראוי".

ח"כ דוד אמסלם מתאר במליאת הכנסת, בה נכחו בין היתר; איילת שקד, ניר אורבך ועידית סילמן מ'ימינה': "אני מתקשר לראש הממשלה נתניהו, אומר לו: אני בא אליך למשרד. אני כבר שר לדיגיטל, סייבר, לא משנה, רשות החברות, כל מה שהיה. הוא אומר לי: כן, דודי. אני אומר לו: תקשיב, מבחינתי אין מצב שהבית היהודי לא איתנו בממשלה. איך יכול להיות שניסנקורן וחבר מרעיו איתנו והבית היהודי, בשר מבשרנו – עכשיו נפתלי בנט ואילת שקד לא מעניינים אותי, יש ציבור בחוץ, מונה איזה 200,000-150,000 איש, הולך מושפל, לא הגיוני".

"אני לא אלאה אתכם", מתאר אמסלם, "מתווכח איתו שעה, אני אומר לו: תקשיב טוב, עכשיו מכניסים אותם. הוא אומר לי: אבל תשמע, דודי, כבר חילקנו את כל התיקים. מה נעשה? אמרתי לו: הינה התיק שלי ראשון וניקח מהרב פרץ. הרי נתנו לו על הדרך, והם צריכים שלושה תפקידים. ניתן להם שני שרים ועוד יושב-ראש ועדה, שקד, בנט וסמוטריץ' יסתדרו ביניהם, אחרי זה נעשה פריש-מיש בתיקים. אומר לי: ומה אתה תעשה? ראש הממשלה, אני אחזור לכנסת. אומר לי: אבל גם את הוועדות בכנסת חילקנו. אני אומר לו: ראש הממשלה, אני לא מעניין פה, אני אבוא, אהיה חבר כנסת מן המניין באחת הוועדות, מה זה משנה".

"אני אמסלם דוד, לא מעניין בסיטואציה הזאת", מתאר הח"כ את שיחתו עם ראש הממשלה דאז נתניהו, "תבין, מה שמעניין אותי זה עם ישראל והמחנה הלאומי, בהובלה של המחנה הלאומי. אומר לי: בסדר. אני אומר לו: תקשיב, אני הולך להיפגש עם נפתלי בנט, אבל אני כבר מעכשיו אומר לך, אתה מכיר אותי: אם אנחנו שוברים את הקו, אני נכנס לאירוע ואז אני גם עוזב את הממשלה ולא מוכן לזה".

אמסלם מספר: "אני נפגש עם נפתלי בנט, מזמין אותו אליי לחדר בארבע עיניים. דרך אגב, כמעט אף פעם לא סיפרתי את זה, רק אחרי שהוא הקים את הממשלה. ואני אומר לו: תקשיב, נפתלי, זה לא הגיוני מה שקורה פה. ואני מספר לו את אותו סיפור, ואז הוא עוד פעם שואל אותי: ואתה, מה תעשה? התחלתי לצחוק. הוא אומר לי: למה? אמרתי לו, מה זה משנה אני, עזוב, גם אתה לא חשוב. גם אתה, ולא שקד, ולא סמוטריץ', עזוב. אני מספר לו: תבין, יש 200,000 איש בחוץ הולכים מושפלים, וכשהם רואים את ניסנקורן ורואים את כל השמאל איתנו, איך זה יכול להיות? אני מזדעזע מהמחשבה בכלל. אומר לי: תן לי לחשוב. אמרתי לו: אין לחשוב. אני הולך קובע פגישה, אני מבקש שתשבו, תגמרו את העניין, אל תצאו מהחדר עד שלא גמרו עניין".

"אחרי יומיים-שלושה הוא מתקשר אליי", מספר דודי אמסלם, "אני זוכר, ישבתי במודיעין עם חבר שלי, שמעון סוסן. מתקשר אליי נפתלי בנט, אומר לי: דודי, עזוב הכול הליכוד הוציא עליי איזה הודעה. איזה הודעה הוציאו עליך? לא ראיתי. אני מתקשר לראש הממשלה. תגיד: הוצאת על נפתלי בנט הודעה? אומר לי: לא. זה הבן אדם".

לסיכום הסיפור אומר אמסלם: "נפתלי בנט שם את עצמו לפני הכול. לא מדינה, לא ציונות, לא מסורת ישראל, לא כלום. יש נפתלי בנט וכל השאר. לכן, נפתלי בנט, אני בז לך, אני מתבייש בך, בך ובוודאי גם בחלופי, בגלל שאתה בעצם באופן מעשי הונית את מדינת ישראל, אתה לא אכפת לך מכלום. דרך אגב, אתה הבן אדם הכי מיותר בממשלה, ואתה יודע שכולם שם בכלל לא סופרים אותך ממטר, אתה סוג של בובה שרק ממלאים בה אוויר כל יום וקובעים לה גם איזה תנועות היא תעשה". כך אמסלם במליאה.

דודי אמסלם נפתלי בנט ממשלת נתניהו הבית היהודי בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד