י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מזל"ט איבד קשר; נמצא בשטח ישראל

מטוס זעיר ללא טייס איבד קשר עם מפעליו • נמצא בשטח ישראל סמוך לגבול • "אירוע חמור המזל"ט נושא טכנולוגיה מתקדמת ולא היינו רוצים שיגיע לידיים עוינות"

תמונת ארכיון
תמונת ארכיון

מזל"ט מסוג "רוכב שמיים", שהפעילו לוחמים של צה"ל בדרום רצועת עזה ביום שלישי למטרת איסוף מודיעין, נמצא בלב שטח פתוח בישראל, סמוך לגבול, כך מפרסם אתר וואלה.

המטוס הזעיר ללא טייס, הופעל כדי לפקח על המתרחש לאורך גדר המערכת בעקבות חשש לפעילות חשודה, אולם במהלך הטיסה - שלא ארכה יותר מעשר דקות, אבד הקשר עמו מסיבה שאינה ברורה.

הלוחמים שאיבדו את הקשר עם המזל"ט הקפיצו כוחות נוספים לאזור על מנת לסרוק את השטח ולאתר אותו, אך ללא הצלחה. לאחר שעלה חשש שמא המזל"ט חצה את הגבול האווירי לצד הפלסטיני ונתפס על ידי גורמים עוינים, החלו גם תצפיתניות של אוגדת עזה לסרוק את השטח כדי לסייע במאמץ האיתור. בתום חיפושים שארכו למעלה מ-12 שעות, אותר המזל"ט בלב צמחייה. מבדיקה ראשונית עולה כי נגרם לו נזק. מדובר צה"ל נמסר כי "מדובר בתקלה טכנית. המזל"ט מסוג 'רוכב שמיים' נאסף על ידי הצוות בשטח והאירוע נמצא בתחקיר".

גורם צבאי אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "זה אירוע חמור כי המזל"ט הטקטי נושא טכנולוגיה מאוד מתקדמת ולא היינו רוצים שהוא ליגיע לידיים עוינות. חמאס עושה מאמצים גדולים להקים תשתית של מזל"טים (שהושמדה במהלך מבצע עמוד ענן, א.ב) וטכנולוגיה כזו הייתה מסייעת לו מאוד. בנושא נפתח תחקיר שעדיין לא הסתיים".
מזלט איבד קשר שטח ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד