י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הגראי"ל: "הקורא לבן תורה פרזיט, הרי הוא אפיקורס"

בעקבות ה'טפילים' של סגן שר האוצר, התבטא הגראי"ל בחריפות: אפיקורס • בעבר כתב: "המוציאים על בני תורה והאברכים שמות גנאי, זה מראה על מידה גרועה"

הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי
הגראי"ל שטיינמן. צילום: יעקב נחומי

בעקבות גל ההסתה השוטף את ישראל מאז הבחירות לכנסת וכינון הממשלה החדשה, כמו גם התבטאות ה'טפילים' של סגן שר האוצר, אמר השבוע הגראי"ל שטיינמן: "הקורא לבן תורה - פַּרַזִיט, הרי הוא אפיקורס".

הגראי"ל אף ציטט בהקשר זה את הגמרא בסנהדרין: "אפיקורס כגון מאן אמר רב יוסף כגון הני דאמרי מאי אהנו לן רבנן לדידהו קרו לדידהו תנו".

דברים בסגנון זה אמר כבר בעבר. ב'קובץ אגרות – אילת השחר', המאגד מכתבים שכתב הגראי"ל,
התפרסם מכתב בו כתב: "במקום לחפש מעלות של בני תורה האברכים היקרים אשר יכולים להתפרנס בריוח אם לא יעסקו בתורה, מכל מקום מקבלים עליהם עול תורה, והמוציאים עליהם שמות של גנאי, זה מראה על מידה גרועה. השי"ת ישמרנו".

מזה שנים - הדבר הובלט גם בקמפיין הבחירות האחרון של יהדות התורה - מציע הגראי"ל לאנשים המשקיעים בעסקים, לבצע 'שותפות' עם הקב"ה - ולקבוע כי מחצית מהרווחים יופנו להחזקת תורה, וחצי השני יהיה להם. רבים יודעים לספר על ניסים שהתחוללו כתוצאה מ"עסקה" זו.

הגראי"ל נוהג לשבח, בין השאר, את הנגיד הרב משה רייכמן, כמי ש"התחיל בנתינות הגדולות, והודות לו נכנס המושג הזה" - ומוסיף ואומר: "יש אנשים שיש להם שכל, ובמקום לאבד את מעותם בקריסות כלכליות כמו שהיה לפני כמה שנים, הם זוכים שכספם שמור לנצח, בהחזקת עמלי תורה ומוסדות התורה".

פעם אף העיר הגראי"ל לאחד ממקורביו, שהזכיר את שמו של אחד ממחזיקי תורה הגדולים בעולם בשמו הפרטי, בלי לומר "הרב", ונזף בו - "וכי הוא חבר שלך? תאמר רבי".
הגראי''ל שטיינמן ישיבות תרומות כסף עשירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד