י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בכנס הביטחוני - מדיני

"ראש הממשלה נפתלי בנט: "לא נחזור על הטעות מ-2015"

רה"מ בנט נאם הבוקר בכנס הביטחוני - מדיני שנערך בהרצליה והבטיח כי גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, הוא לא יחייב את ישראל שתמשיך לפעול נגד איראן ופרויקט הגרעין | בנט התייחס בהרחבה לאתגרים מול שלטון הרפובליקה האיסלאמית וטען כי "הם הרבה יותר פגיעים ממה שמקובל לחשוב" 

"ראש הממשלה נפתלי בנט: "לא נחזור על הטעות מ-2015"
רה"מ בנט בנאומו צילום: אורן שלו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נשא הבוקר (שלישי), דברים בכנס ביטחוני-מדיני שנערך בהרצליה, ודיבר על נושא הסכם הגרעין האיראני שמתבשל בין איראן לציר מדינות המערב בראשות ארה"ב תוך שהוא מעביר מסר לאחרונה כי "ישראל לא צד לו" ולכן היא אינה מוגבלת מלפעול נגד איראן. 

את דבריו אמר ראש הממשלה בכנס הביטחוני - מדיני של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) באוניברסיטת רייכמן בהרצליה. לדברי בנט "אחרי תקופה כה ארוכה של השקעה באיום האיראני, יש צורך להתבונן על מה שהשגנו ולכייל מחדש את המאמץ העצום הזה". 

בנט התייחס לסיטואציה המורכבת בה נמצאת ישראל למול איראן, כאשר ישראל מוקפת ולעיתים אף מותקפת מכל עבריה ע"י זרועות פרוקסים איראניים, בעוד שהאחרונים מוגנים הרחק מאחור ואמר "איראן הקיפה את ישראל. לרדוף אחרי הטרוריסט התורן שמופעל על ידי כח קודס זה פשוט לא הגיוני יותר - עלינו להגיע לשולח". 

"עלינו לנצל את היתרונות היחסיים של ישראל בנושאי הכלכלה, סייבר, ולגיטימציה בינלאומית מול התורפות של איראן, באופן אפקטיבי יותר מבעבר", קבע ראש הממשלה, "המשטר האיראני בקורוזיה, הוא משטר חסר תוחלת, שהכלכלה שלו חלשה והממשל בו מושחת, אשר שולט בכח הזרוע והפחד. הם הרבה יותר פגיעים ממה שמקובל לחשוב". 

לסיום הבטיח ראש הממשלה נפתלי בנט בכנס המדיני - ביטחוני בהרצליה כי "לפנינו תקופה מורכבת, אנחנו מקווים שהעולם לא ימצמץ, אבל גם אם כן, אנחנו לא מתכוונים למצמץ", והוסיף כי גם אם תהיה חזרה להסכם הגרעין, ישראל היא כמובן לא צד להסכם והיא איננה מחויבת לו. "הטעות שעשינו אחרי הסכם הגרעין הראשון, בשנת 2015, לא תחזור". 

 

 

ראש הממשלה נפתלי בנט ישראל איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד