י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בשר מדמם בפאפאגיו • הרצל מרייר על הסטייק

מהמזרח הרחוק והאווירה האסיאתית, נחת הרצל בפאפאגיו הדרום אמריקאית הוותיקה • חוץ מהמשגה הגיאוגרפי, היה מושלם • בשר רך, עסיסי ומדמם ושירות כדבעי

בשר מדמם בפאפאגיו • הרצל מרייר על הסטייק



בחודש שעבר שהיתי כשלושה שבועות בהונג קונג ובסין, אך מתבקש הדבר, ולו כמחווה סמלית, לבקר במסעדות סיניות או אסיאתיות, בכדי להעצים את החוויה, ולכל הפחות לנסות להבין אחת ולתמיד איך ראיתי רק שני בעלי כרס בכל הונג קונג, ואחד מהם ניבט מולי במראה...

האמת, אילולא שהייתי אורח של שליח חב"ד המקומי, הייתי אמור לצום בכל תקופת שהותי שם, ולהתבסס על תפריט צמחוני מובהק. אולם תודה לא-ל ולחזונו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, מצאתי את עצמי מתענג על נתחי בשר ודגים משובחים.

בכלל, הנסיעה למזרח חידדה אצלי כמה תובנות, הראשונה שבהן הגיעה בעקבות חשיפה לאבות המזון הסיני. אחסוך מכם תיאורים סוריאליסטיים של החיות הנאכלות שם, רק ארמוז לכם שהעם הסיני אוכל כל מה שזז, ובאם אינו זז, הם בועטים בו עד שיזוז - ואז זוללים אותו.

כשחלפתי על פני מסעדת פועלים מקומית הבנתי היטב את משמעות המילים: "ברוך שבחר בנו מכל העמים". בלתי נתפס, עד כדי כך, שבכדי לצלוח את הדרך לבית חב"ד שהיה ממוקם בקצה הרחוב שממול למלונית בה שוכנתי, הייתי חייב לעבור לנשימה דרך הפה, ותתעלמו לרגע מהעובדה שגם כך הנשימה שלי נשמעת כמו דוב גריזלי עם בעיות סינוסים.

בכל מקרה, הרבה מסעדות אסיאתיות טובות בכשרות מהודרת אין בארצנו. יש את עקיבא פקין, שפעם אחת כשלה במחבן קיבתי, ומאז אני מדיר את רגליי מהמקום. עוד אחת שוכנת בטיילת בטבריה ושתיים-שלוש נוספות בירושלים. ולא, מקום שמגיש רק קומבינציות של סושי, אי אפשר לקרוא לו מסעדה סינית/יפנית.

רצה בעל היכולות כולם, והפגישה שתוכננה לי עם איש התקשורת הבכיר י. בעיר הבירה, הובילה אותי לאחר מספר אילוצים שמימיים, דווקא לפאפאגיו הדרום אמריקאית שממוקמת ברחוב יד חרוצים בתלפיות.



הסטייקים עשו את העבודה

שעת הצהריים זימנה לנו מסעדה ריקה וממוזגת, ושירות מסור לעילא ולעילא. בן לוויתי לא היה נראה ככזה שישרוד מנת שולחן ברזילאי, הכוללת הגשת בשרים חופשית בסגנון "אכול עד שתמות או עד שיפנו אותך בכוח". מה גם, שבכל פעם שאני מתייצב בשערי מסעדה שמציעה דיל נדיב שכזה 'כפי יכולתך', מודיעים לי שהמבצע זה עתה הסתיים לו...

בכל מקרה, האופציות בתפריט העסקיות היה סביר בהחלט, והחלטנו לדגום שתי מנות. האזרח י. לקח על עצמו את מלאכת בירור הניצוצות בסטייק פרגית מושרה בחרדל ובדבש. ואילו אני כיוונתי לסטייק אנטריקוט 300 גר' ברמת עשייה מדיום-רייר.

לצערי, לאחרונה נסגרה 'ארטמיט' ברמת גן, שדווקא שרדה בגבורה תקופה קשה מאוד בתחום האוכל לדעת מסעדנים נחשבים וותיקים. מה שאומר שלאנ"ש מאזור המרכז המחפשים מסעדה בשרית ראויה נשארה רק 'לחם בשר' הנהדרת בנמל תל אביב בהכשר הרב מחפוד ו'אל גאוצ'ו' הותיקה. לכל שאר הגחמות, תיאלצו להעפיל לעיר הבירה או להצפין לאזור טבריה-צפת.

נחזור לפאפאגיו - יש משהו מרגיע באווירה של פאפאגיו, אולי זו תחושת השאנטי הכללית שהעיר הקדושה התעטפה בה בימים שלפני ל"ג בעומר, מכל מקום, משהו בקצב היה מאוד נינוח ואיטי. כזה שמאפשר לך להתבונן היטב בגרילמן בעבודתו, ובמלאכת ההגשה והשירות כדבעי.

לצד המנות העיקריות הוגשו לנו בתחילה מנת פתיחה שכללה לחמניות הבית וחמישה סלטים מתוצרת מקומית. הם היו טריים ורעננים, במיוחד סלט הגזר שהיה חריף. למנות הבשר התלוו שני מטבלים, צ'ילי חריף וצ'ימיצ'ורי. הבשר שלי היה רך ועסיסי, עם דימום קל בחתך הרוחבי. האזרח י. רק התלונן שהמנה גדולה ומשביעה. בדיעבד הבחירות היו מוצלחות, אם כי התלבטנו לפני ההזמנה בין קבבוני הבית וההמבורגר, עד שלבסוף הלכנו על המוכר והבנאלי מחשש לזעזועים.

במחשבה שניה, לו היינו בוחרים בשולחן הברזילאי, אני מניח שהיינו טועמים את מגוון הבשרים הקיימים במסעדה, מכנפיים בצ'ילי ועד לכבדים בסילאן ובצל.



מחיר מוצלח לארוחה טובה

בשורה התחתונה, גם כספית זה השתלם ויצאנו בזול. המנה שלי, יחד עם כוס 1/3 ליטר בירה מהחבית ודיאט ספרייט עלתה 120 שקלים, ואילו מנתו של י. עלתה 90 שקלים בתוספת בקבוק שתיה. כולל תשר, השארנו במקום 240 שקלים.

למעשה, מסתבר ששיטת התמחור שנפוצה לאחרונה בכמה וכמה מסעדות היא כדלהלן: בחר מנה עיקרית, ובמחירה תקבל מנת פתיחה הכוללת לרוב פלטת סלטי הבית, לחם טרי שנאפה במקום ותוספת אחת למנה העיקרית.

לסיכום: יצאנו מרוצים ושבעים. החוויה הכוללת מתומחרת בסבירות המתקבלת על הדעת, המקום נקי ומטופח והשירות טוב ולא מלחיץ. ללא ספק, מי ש'תאוות הבשרים' שלו היא בתגבורת ונמצא בסביבה, מוטב לו שיסור לשם וישקיט את רעבונו ובא לציון גואל. ושלא תטעו, אני עדיין לא זנחתי את רעיון השולחן הברזילאי.

כתובת וכל השאר...
פאפאגיו-מסעדת בשרים דרום אמריקאית
גלאט כשר למהדרין בהשגחת הou-, משגיח צמוד במקום.
יד חרוצים 3, תלפיות ירושלים
02-6745745
שעות פעילות:
א'-ה' 12:00-24:00
בימים שישי ובמוצ"ש המסעדה פתוחה לאירועים בלבד.
אפשרות לאירועים וכנסים במקום.
פאפאגיו מסעדה בשרים ארגנטינה ביקורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד