כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
המרוויחים הגדולים

דרמה בענף הנדל"ן: חוק הותמ"ל עשוי לשחרר מאות מיזמי בנייה

שר השיכון בשיתוף שר האוצר ושרת הפנים האריכו את הסמכות לותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה) שהחלה לפעול במרץ על מנת לאשר מיזמי בנייה • המהלך מבשר טובות עבור משקיעים בקרקעות פוטנציאליות לבנייה בפרדס חנה • כל הפרטים

דרמה בענף הנדל"ן: חוק הותמ"ל עשוי לשחרר מאות מיזמי בנייה
אלקין צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאור ההחלטה אותה הובילה השרה שקד, יחד עם שר האוצר ושר השיכון זאב אלקין, להמשיך להעניק סמכות לתכנון בנייה לותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה), ייתכן כי בקרוב יאושרו מיזמי בנייה רבים ברחבי הארץ.

הותמ"ל הינה ועדת תכנון שמטרתה להגדיל את היצע הדירות בישראל. היא הוקמה בהוראת שעה, אשר קובעת כי לוועדה יהיו כל הסמכויות והתפקידים של המועצה הארצית לתכנון. מטרת הוועדה לתכנן מתחמי דיור במהירות וביעילות, ולמעשה לעקוף את מועצות התכנון הנמוכות יותר (המקומית, והמחוזית).  לפני מספר חודשים הוארכה ההוראה וכעת פועלים בועדה במלוא המרץ, על מנת להציף את השוק בפרויקטים חדשים ברחבי הארץ.

שר הבינוי והשיכון זאב אלקין אף סיפק הצהרה דרמטית השבוע בכנס "פסגת הנדל"ן" כשאמר "
היזמים, לא קוראים מספיק את העתיד. אנחנו הולכים להציף את מדינת ישראל".

היתרון הגדול שעשוי להיוולד עבור משקיעים רבים כתוצאה מהמהלך, הוא זינוק בשווי קרקעות פוטנציאליות לבנייה, בשל הסיכוי להפשרתן כבר בתקופה הקרובה.

"מי שידע לזהות נכון את הלך הרוח, יצא מכך נשכר ובגדול", משתף אותנו מנכ"ל חברת מלכה השקעות, האמונה על מספר פרויקטים ברחבי הארץ שהובאו להפשרה.

כיום מרכזת החברה את עיקר משאביה, בפרויקט 'טופ פרדס חנה', שם משווקות קרקעות טרם הפשרת בנייה. לדברי המנכ"ל המשקיעים הרבים במיזם, צפויים להרוויח מהמהלך בגדול.

"מועצת פרדס חנה היא אחד מהאזורים הפופולריים ביותר בעולם הנדל"ן העכשווי. מספר רב של מיזמי בנייה ומרכזי מסחר קמו בה בשנים האחרונות. כך שהאזורים הראשונים שהמדינה תפעל על מנת לאשר בהם פרויקטים, הם האזורים הללו שנמצאים בתהליך גדילה ופריחה".

עוד מוסיף בעניין. "מיקום הקרקע הוא בצמידות לבניה קיימת על דרך הנדיב ובקרבה למתחמי מסחר, מוסדות חינוך ופארקים ירוקים. היא מוגדרת ככזאת הנמצאת במרקם עירוני וממוקמת בין תל אביב לחיפה עם דרכי גישה נוחים. כביש 2, כביש 4, כביש 6 ורכבת ישראל".

"נותרו קרקעות אחרונות מתוך כ-300 דונמים שרכשנו והארכת הסמכות לותמ"ל עשוי להאיץ את התהליך לרווחת ציבור המשקיעים", מפטיר לסיום.

• הקרקעות אינן זמינות לבנייה

למידע נוסף אודות המיזם, השאירו פרטים>>

זאב אלקין שיווק קרקעות פרדס חנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד