י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
למרות התנגדותו לרפורמה

הרב הלוי נפגש עם כהנא: "לתת לרבנויות את הכלים"

רב העיר פתח תקווה הרב מיכה הלוי, שהתבטא בעבר בחריפות נגד רפורמת הכשרות, נועד עם השר לשירותי דת בלשכתו - לראשונה מאז שהתוכנית אושרה: "כל כווננתיו הוא להיטיב על הכשרות והרבנות בישראל" | כהנא הדגיש שבתוכניתו רבני ערים ומועצות דתיות יוסמכו להמשיך להעניק כשרות

הרב הלוי נפגש עם כהנא: "לתת לרבנויות את הכלים"
הרב מיכה הלוי והשר כהנא צילום: באדיבות המצלם

השר לשירותי דת מתן כהנא נפגש היום (שלישי) עם הרב מיכה הלוי, רב העיר פתח-תקווה ואחד מהרבנים הבולטים בציונות הדתית שמתנגד לרפורמת הכשרות של הראשון.

הרב הלוי אירח בלשכתו את כהנא יחד עם חבר הכנסת ניר אורבך, יו"ר סיעת 'ימינה' המתגורר בפתח תקווה. השר לשירותי דת הבהיר כי בתוכניתו רבנים ערים והמועצות הדתיות ימשיכו להעניק כשרות, כבעבר.

הרב ציין בפגישה, שהייתה הראשונה בין השניים מאז הרפורמה עברה בכנסת, כי הוא עדיין מסויג מהתוכנית, אך יחד עם אמר כי הוא "סמוך ובטוח שכל כוונותיו של השר הוא להיטיב עם הכשרות והרבנות בישראל".

הרב הלוי המתנגד לרפורמה, אף טען בעבר כי כהנא לא קובע בכשרות בגלל הסכמים קואליציוניים מול ליברמן. רק בשבוע שעבר חתם הרב על מסמך עם רבני ערים, בו הם מכריזים כי לא יתנו כשרות לעסקים בעיר אחרת שעליה הם ממונים.

בלשכת הרב הלוי מבהירים כי הרב חזר בפני השר על התנגדותו לרפורמה, והבהיר את הבעייתיות ההלכתיות החמורות שבמהלך ההרסני. עוד הוסיף על חובתו של משרד הדתות "לתת לרבנויות את הכלים הנדרשים על מנת לתת לציבור את הכשרות הראויה ביותר", כך לדברי לשכתו.

פתח תקווה רפורמה מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד