י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כוח עבודה איכותי

האם המגזר החרדי הוא הדבר הבא בשוק ההייטק הישראלי?

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, מיכל ברוורמן־בלומנשטיק: "יש בארץ מאגרי תעסוקה בלתי מנוצלים בממדים גדולים היכולים לשמש מקור לא אכזב לכוח עבודה הייטקיסטי מעולה. קודם כל אני מתכוונת לעובדות ולעובדים מהקהילה החרדית"

האם המגזר החרדי הוא הדבר הבא בשוק ההייטק הישראלי?
מיקרוסופט ישראל צילום: Moshe Shai/FLASH90

האם הציבור החרדי ישלים את הפערים החסרים בכח אדם איכותי בשוק ההייטק הישראלי? מדברים שאמרה מיכל ברוורמן־בלומנשטיק, סמנכ"לית מיקרוסופט לטכנולוגיה גלובלית ומנכ"לית מיקרוסופט ישראל לפרשן הכלכלי של ידיעות אחרונות סבר פלוצקר, נראה שהתשובה חיובית. "נכון לעכשיו יש לנו 200 משרות פתוחות" סיפרה בראיון שהתפרסם ביום שישי במוסף הכלכלי של העיתון.

"ההיי־טק הישראלי עבר מהפך מדהים. התבגר, התעצם, למד לגדול בכוחות עצמו ולהתנהל ביעילות. נבנתה מערכת שלמה, אקו־סיסטם, של חברות מבוססות ידע, משלב ההזנק ועד לשווי של מיליארדי דולרים. קטר המשק. אבל ההצלחה ניצבת כעת לפני מצוקה גדולה — מחסור בכוח אדם מיומן הנאמד ב־15 אלף נשים וגברים" אמרה והוסיפה: "כדי לא לקטוע את התנופה שלו נדרשת חשיבה חדשה וגישה חדשה. בכלי הגיוס הסטנדרטיים לא נצליח להגדיל את חלקם של המועסקים בענפי טכנולוגיית המידע ל-15% ב־2026 .גידול שהוא צו שעה חברתי, לא רק כלכלי. מימושו מותנה במאמץ משותף של המעסיקים, המדינה, האוניברסיטאות והמכללות".

לשאלת המראיין השיבה: "היעד הזה בהחלט ריאלי. יש בארץ מאגרי תעסוקה בלתי מנוצלים בממדים גדולים היכולים לשמש מקור לא אכזב לכוח עבודה הייטקיסטי מעולה. קודם כל אני מתכוונת לעובדים מהקהילה הערבית והחרדית; לכולם ייצוג חסר נמוך מאוד בתעשיות עתירות ידע וטכנולוגיה. הסטטיסטיקה ברורה: בעתיד הלא רחוק הקבוצות האלו יהיו 40% מאוכלוסיית ישראל ושילובן בסקטור הרחב של הטכנולוגיות המתקדמות חיוני לעצם קיומו".

מקצועות מבוקשים היום בעולם ההיטק לדוג' פיתוח ובדיקות תוכנה, מאפשרים לבעלי ניסיון בתחום להשתכר בפריון גבוה ובאופן מכובד,

מדובר במקצועות שחברות טכנולוגיות רבות במשק משוועות לכוח אדם איכותי עם ניסיון בתחום!

מפתח תוכנה לדוג' שלמד באחת ממסלולי ההכשרה החרדים וצבר ניסיון של שנתיים לפי נתוני אול ג'ובס יכול להשתכר מעל 20,000 ש"ח!

או לדוגמא בודק תוכנה שלמד וצבר ניסיון של שנתיים לפי נתוני אול ג'ובס יכול להשתכר מעל 15,000 ש"ח!

התנופה לה זוכים מסלולי ההכשרה לעולם ההייטק הפורחים במגזר החרדי מחזקים את האפשרות שאכן כדבריה של ברוורמן-בלומנשטיק הציבור החרדי יהיה זה שיגשר על הפער בין המשרות הפתוחות לכח האדם בפועל.

מיועד לגילאי 21-27

 

הייטק עבודה לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד