י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
העונש שגזר ביהמ“ש

הציתו בית בגלל חוב של 7,000 ש"ח, כששלושה ילדים בתוכו

שמונה שנות מאסר נגזרו על שוקי קוסטיקה, שיחד עם חברו נוסף הציתו את ביתו של אדם שהיה חייב להם 7,000 שקלים, בזמן ששלושת אחיו הקטנים היו בתוכו | על חברו לפשע, משה צרוינסקי, נגזרו שש שנות מאסר | השניים הואשמו כי שפכו בנזין על הדלת והשטיחון והבעירו את דלת הדירה. האש שאחזה בדלת חדרה אל תוך הדירה והציתה את נעליה של האחות

הציתו בית בגלל חוב של 7,000 ש"ח, כששלושה ילדים בתוכו
אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בית המשפט המחוזי בת"א גזר שמונה שנות מאסר על שוקי קוסטיקה ושש שנות מאסר על בן משה צרוינסקי, שהורשעו בין היתר בסחיטה בכוח, הצתה וחבלה בכוונה מחמירה. זאת לאחר, שבשל חוב של 7,000 ₪ הציתו הנאשמים את דירתו של החייב בעוד שלושת אחיו הקטנים שהו בדירה לבדם. בנוסף, נגזרו על הנאשמים קנסות, מאסר על תנאי ופיצויים לשלושת הקטינים בסכום מצטבר של 135,000 ₪.

על פי כתב האישום, בתקופה הרלבנטית לאירועים עסק קוסטיקה במתן הלוואות. במועד שאינו ידוע נטל החייב הלוואה ובגינה נותר חייב לקוסטיקה סכום של כ 7,000 ₪. במהלך פברואר 2019, לאחר שהחייב לא שילם את חובו, הגיע קוסיטקה לביתו של החייב מצויד בפטיש. באותה העת שהו בבית אמו של החייב ובעלה אשר טענו בפניו כי החייב לא בבית וביקשו ממנו לעזוב. למרות האמור, החל קוסטיקה להכות באמצעות פטיש את דלת הבית, זאת במטרה להניע את החייב לשלם את חובו ולהפסיק לדבר עליו סרה.

כיוון שגם לאחר האירוע המדובר לא שולם החוב, החליטו קוסטיקה וצרוינסקי להצית את הדירה בה התגורר החייב. במהלך מאי 2019 בעוד שלושת אחיו הקטינים של החייב (13,12,6) שוהים לבדם בדירה, הגיעו השניים עוטים קסדות לראשם והחלו לבעוט ולהלום בדלת בחוזקה. אחותו (13) של החייב ניגשה לדלת והבהירה להם כי החייב אינו מתגורר עימם וכי היא ילדה ואין ברשותה מפתח לדירה.

בתגובה לכך שפכו השניים בנזין על הדלת והשטיחון (כאשר חלקו בתוך הדירה) והבעירו את דלת הדירה. האש שאחזה בדלת חדרה אל תוך הדירה והציתה את נעליה של האחות. בעת שדלת הדירה עולה באש ברחו הקטינים לחדר הכביסה וקפצו מחלון הדירה (בעוד הקטינה בת ה 13 נושאת על גבה את אחיה בן ה 6).

בגזר הדין קבע בית המשפט כי: "עבירת סחיטה בכוח, שלעיתים מלווה באיומים או בהיזק לרכוש, מאפיינת התנהגות של העולם תחתון, פוגעת באושיות סדרי החברה ומחייבת הטלת עונש ממש של מאסר בפועל, שיאפשר הרתעה ועידוד של קורבנות העבירה לשתף פעולה עם רשויות החוק... יש ביסודות ההתנהגות שבעבירה זו משום הטלת אימה ופגיעה בביטחון האישי של נפגע העבירה ושל הציבור בכללותו".

על קוסיטקה נגזר 8 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בגובה 12,000 ₪ ופיצויים בגובה 25,000 ₪ לכל אחד משלושת הקטינים. על צרוינסקי נגזר 6 שנות מאסר בפועל, מאסר על תנאי, קנס בגובה 10,000 ₪ ופיצוי בגובה 20,000 ₪ לכל אחד משלושת הקטינים.

הצתה חוב תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד