י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ילדה נוספת בדרכה לארץ

בן שנתיים נפטר מחיידק אלים שהתפרץ בגן חב"ד

חיידק אלים שהתפרץ בגן חב"ד בקפריסין, הוביל לפטירתו של בן שנתיים שנדבק. ילדה נוספת שנדבקה, בדרכה לישראל לטיפול בבית חולים

בן שנתיים נפטר מחיידק אלים שהתפרץ בגן חב"ד
גן ילדים צילום: unsplash

השלכות הרסניות של התפרצות חיידק אלים בגן חב"ד שבקפריסין. על פי הפרסום באתר 'ynet' ילד כבן שנתיים בלבד, בן להורים ישראלים, נפטר אמש בקפריסין בעקבות מחלת חום ופריחה. לפני פטירתו הועבר הילד מ-לימסול לבית חולים בניקוסיה, שם עבר פעולות החייאה, שלמרבה הצער לא הועילו, והוא נפטר.

בת שנתיים שנדבקה אף היא במחלת חום קשה, נמצאת כעת (שלישי) בדרכה לטיפול חירום בארץ. וכן יתבצעו מחר בדיקות לגילוי החיידק וכן בדיקות קורונה. 

על פי החשד נכון לעכשיו, הגורם למחלה בגן, הוא חיידק בשם 'מניגוקוק'. לדברי הפרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, בשלב זה אין עדיין אבחנה מדויקת של גורם ההתפרצות למחלה. 

לדבריו, "בישראל יש כ-50 מקרים של הידבקות בחיידק מניגוקוק שעלול לגרום אצל ילדים וצעירים למחלה חמורה ואף לסכנת חיים". עוד הוא הוסיף בהקשר המקרה הטראגי בגן, כי "אחת המחלות שיכולות לגרום למחלה קשה ומהירה כפי שקרה, היא דלקת קרום המוח, שחיידק המנינגוקוק הוא אחד הגורמים לה".

עוד הוסיף פרופ' לשם כי התסמינים המרכזיים לחיידק הם מחלת חום, פריחה ולעיתים טשטוש הכרה. "מדובר על מחלה נדירה אך יש כמה מקרים שמתרחשים בישראל מידי שנה".

על פי הפרופ' לשם המענה לכך, הוא חיסונים. אותם מציעות חלק מקופות החולים כחלק מתוכניות הביטוח המשלים, "מדובר על לפחות שתי מנות חיסון", מציין לשם לאתר 'ynet'.

במשרד החוץ מסרו בקשר לאירוע החמור והמדאיג ל-N12 כי "ילד ישראלי בן שנתיים נפטר - אנחנו בקשר עם משפחתו של בן השנתיים שנפטר ומסייעים לה". 

בית החולים ספרא לילדים בשיבא עדכן כי "מצבה של הפעוטה אשר הגיעה הערב מקפריסין אל בית החולים ספרא לילדים בשיבא, יציב וטוב והיא עוברת סדרת בדיקות במחלקה לטיפול נמרץ ילדים".

קפריסין חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד