כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מסמר אחרון ב'חריש החרדית': יבוטל המענק לרוכשים

פרסום ראשון • בחוק ההסדרים מוצע לבטל מיידית המענק האישי של 60,000 ש"ח לכל רוכש בחריש • העמותות התבססו על המענק • ביטולו הופך את חריש ללא רלוונטית

החלום מתרחק. צילום אילוסטרציה: פלאש90
החלום מתרחק. צילום אילוסטרציה: פלאש90

העיר העתידית חריש עושה צעד משמעותי לכוון הציבור החילוני. זאת לאחר שאחד מאבני היסוד של הנהירה החרדית אל העיר עומד להתרסק בקרוב.

לפי בדיקה מדוקדקת של חבילת חוק ההסדרים החדש - אותה אנו מביאים כאן בפרסום ראשון - עולה, כי בכוונת המדינה לבטל מידית את מענקי הדיור הנדיבים שאמורים היו להינתן לרוכשים בחריש ובהר יונה שבנצרת עלית.

וכך, אם לא היה די בביטול המכרזים של העמותות החרדיות, הזכיות של הקבוצות החילוניות והדת"ל, מגיעה כעת הבשורה שתנעץ כנראה את המסמר האחרון בחלום חריש החרדית.

כל חישובי העמותות החרדיות בחריש, שפנו בהצעה אטרקטיבית לציבור, התבססו על שני מענקים: מענק קבלנים בסך 45 אלף שקל ליח"ד, ומענק פיתוח על סך 60 אלף שקל לכל רוכש, שנועד לעודד מגורים באזורי פיתוח.

המענק הראשון על סך 45 אלף שקל אמנם לא בוטל, אך הוא מותנה בסיום הבניה בתוך 45 חודש, דבר המוטל בסימן שאלה גדול. לעומת זאת, המענק האישי על סך 60 אלף שקל לכל רוכש, שהיה בעצם 'מענק ברזל', והווה שיקול חשוב בהחלטה על רכישה בחריש - מבוטל מידית.

ביטול המענק מקפיץ את המחירים בחריש לאזור 800,000 שקל ליחידת דיור - מה שמציב משוכה גבוהה בפני משפחות מהציבור החרדי, שקוו למצוא בחריש פתרון דיור זול.

גם בהר יונה שבנצרת עלית יקפצו מחרי הדירות בעקבות ביטול המענק.
חריש מענק חוק ההסדרים ביטול עמותות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד