כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
למרות הניסיונות לשנות

בוועדת החוקה אישרו פה אחד את חוק בתי הדין הרבניים

החוק יאפשר לבתי הדין הרבניים לטפל במקרים של עגונות שאינן מתגוררות בארץ. ח"כ אורי מקלב: "על אף הניסיונות של ארגונים שונים המגעים מתוך שנאת ההלכה והיהדות אנחנו שמחים כי ממשיכים את החקיקה שיזמנו בקדנציה הקודמת"

בוועדת החוקה אישרו פה אחד את חוק בתי הדין הרבניים
גלעד קריב//אורי מקלב צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

למרות ניסיונות ארגונים שונים ויו"ר הוועדה לשנות את נוסח חוק בית הדין הרבניים המקנה סמכות לדיינים לדון בתיקי עגונות שאינם מתגוררות בארץ, חברי ועדת החוקה אישרו פה אחד ובתמיכת חברי האופוזיציה את החוק במתכונתו המקורית. אל החוק התווסף חובת דיווח שנתית לוועדת החוקה. כאמור על אף הניסיונות השונים, אושר החוק כחוק קבע ולא כהוראת שעה וכן הוסדרה זכות הערעור לבית דין גבוה.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב הודיע בדיון כי בכוונתו להביא כבר בשבועות הקרובים תקנות חדשות לסדרי הדין בבתי הדין הרבניים, - זהו מצב שלא מתקבל על הדעת, מצב בלתי תקין היות וזה כמה עשורים שלא נתקנו תקנות לבתי הדין הרבניים, היועץ המשפטי של בתי הדין הרבניים שמעון יעקובי דרש כי תקנות אלו יהיו באופן שוויוני יחד עם בתי המשפט בסדרי הדיון בתנאים ובאגרות המשולמות על ידי הצדדים.

חבר הכנסת אורי מקלב אמר קודם אישור החוק כי "מזה תקופה שהחוק אינו בתוקפו ומביאה למצב בו קיימים עגונות רבות מבלי יכולת לסייע להם, אם עד כה דיברנו באופן התיאורטי כעת ניתן להגיד בבירור כי חוק זה סייע לעשרות מקרים של עגונות, זהו חוק שהצליח מאוד על אף הניסיונות של ארגונים שונים המגעים מתוך שנאת ההלכה והיהדות אנחנו שמחים כי כעת החוק מגיע וממשיכים את החקיקה שאנחנו יזמנו בקדנציה הקודמת".

אחד מרבני אירופה שעמד מאחורי קידום החוק בירך על אישורו ונשא דברים בפני חברי ועדת החוקה והמוזמנים באופן חריג, שם אמר כי "ישנם מקרים רבים של נשים מעוגנות בארץ ובחו"ל ולא ניתן היה לעשות דבר, עצם קיומו של חוק זה מאפשר לבתי הדין בחו"ל כוח מרתיע בפני בעלים מעגנים שידעו כי לא יוכלו להיכנס לארץ ישראל באופן חופשי, - קביעת חוק זה כחוק קבע ולא כהוראת שעה חשובה".

ועדת חוקה גלעד קריב בתי הדין הרבניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד