י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

דרעי יו"ר ש"ס • ישי ביקש 10 ימים לשקול אם לנהל החינוך

הושלם המהפך בש"ס: דרעי היו"ר • ישי יחליט תוך עשרה ימים אם מקבל את תפקיד יו"ר רשת החינוך • דרעי: "נבחרתי לנצח על התזמורת, אבל כולם ינגנו" • תמונות I וידאו

צילום: יעקב כהן
צילום: יעקב כהן



"מועצת חכמי התורה החליטה למנות את הרב אריה דרעי ליו"ר המפלגה, הרב אליהו ישי יהיה יו"ר מעיין החינוך התורני ואל המעיין, הרב אריאל אטיאס יהיה יו"ר הסיעה בכנסת. הרב אליהו ישי ביקש עשרה ימים להחליט אם מקבל את התפקיד על עצמו" - כך הודיע הערב (ה) מזכיר מועצת חכמי התורה של ש"ס, רפאל פנחסי, במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר שהסתיימה ישיבת מועצת החכמים, במהלכה אישרו את המינויים החדשים.

בכך באה אל סיומה סאגת ההנהגה המשולשת בתנועה המבקשת להחזיר עטרה ליושנה.

וידאו: ישי דריקס



מיד לאחר ההודעה, מסר יו"ר התנועה החדש-ישן, ח"כ אריה דרעי, הצהרה: "מועצת החכמים החליטה מה שהחליטה באופן ברור. אני רוצה קודם כל להודות לרב אליהו ישי, שבמשך תקופה ארוכה בים סוער ובגלים לא קלים, בקואליציה ובאופוזיציה, ניווט את הספינה בכישרון ובטוב טעם.

"מועצת החכמים הטילה עלינו משימה. אני לא רואה בזה שררה אלא כובד של מטלה, בעיקר בשל כך שאנחנו באופוזיציה מדובר במטלה קשה, יש חוקים לשינוי, יש סטטוס קוו ועוד.

"אני מבטיח לכם שכל מה ששמעתם בתקופה האחרונה בטל ומבוטל. אני אעשה כל מאמץ שיהיו אהבה ואחווה. מינו אותי עכשיו להיות מנצח על התזמורת - אבל כל התזמורת תנגן ביחד".

"אלי שבור ביותר"

כבר בצהריים דווח, כי לאחר חצי שנה של קרקס הנהגה, ההכרעה נפלה והמהפך בתנועת ש"ס הושלם. נשיא מועצת החכמים, הגר"ע יוסף, החליט: אריה דרעי יו"ר ש"ס.

ההחלטה התקבלה לאחר שהגר"ע הגיע למסקנה, כי חייבים לבצע סדר בתנועה ולהציב בראשה, באופן ברור ומוחלט, מנהיגים שיטלו פיקוד - כל אחד בגזרתו שלו.

לח"כ אלי ישי, שיישאר טכנית מספר אחת ברשימת ש"ס לכנסת, הוצע להתמנות ליו"ר רשת החינוך של ש"ס. כידוע, נקלעה הרשת לאחרונה לקשיים כלכליים והיא זקוקה ליד מכוונת. מנכ"ל הרשת, יואב בן צור, מספר 12 ברשימת ש"ס לכנסת, התפטר מתפקידו.

עוד בנושא:
יו"ר חדש לש"ס בכנסת: ח"כ אריאל אטיאס
בכירים בסניף הליכוד הירושלמי לישי: רוץ נגד ברקת

כבר ביום רביעי, בשעות הלילה המאוחרות, הזמין הגר"ע יוסף את ח"כ אלי ישי אל ביתו והודיע לו על החלטתו - שנבעה מחוסר ברירה וממצבה של התנועה.

מאז פירסום ההחלטה, ניתק אלי ישי את הטלפון ולא ענה לפונים אליו. מקורביו העידו עליו כי "הוא שבור ביותר".

חברי מועצת חכמי התורה של ש"ס התכנסו הלילה בשעה 21:00 בביתו של הגר"ע יוסף ברחוב הקבלן 45, כדי לאשרר את ההחלטות ולחתום על המינויים.

קדם ההתכנסות מסר הגר"ע יוסף בבית המדרש שיעור בפרקי אבות, בו השתתפו יו"ר ש"ס החדש אריה דרעי, מזכיר מועצת החכמים רפאל פנחסי, ח"כ משולם נהרי ומנכ"ל אל המעיין לשעבר יואב בן צור. מבין חברי מועצת החכמים הגיעו הרב שלום כהן והרב משה מאיה. הגר"ש בעדני - ממנו נבצר מלהגיע - שלח מכתב בו פירט את דעתו, וסמך את ידיו על כל ההחלטות שיתקבלו.

עם פתיחת הישיבה הגיעו למקום גם אריאל אטיאס ואלי ישי, שלושת החברים נכנסו לפי הזמנה מידי פעם לישיבת המועצת.





ההחלטה:



מועצת החכמים עם הח"כים • צילום: יעקב כהן









ערב דרמטי בש"ס • צילום: ישי דריקס













ש''ס מועצת החכמים הגר''ע יוסף יו''ר רשת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 102 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד