כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

רוצים רכבל שיוביל לכותל המערבי? 'העדה' כבר נגד

בירושלים מתכננים הפעלת רכבל שיחבר את הכותל להר הזיתים ולגבעת התנ"ך • יוביל כ-6,000 איש בשעה • אבל בעיתון 'העדה' לא מרוצים: הקדישו כתבה נגד המיזם

צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי
צילום אילוסטרציה: יעקב נחומי

החל משנת 2015 יופעל בירושלים רכבל חדש, שיחבר את שער האשפות, המוביל לכותל המערבי, לשתי תחנות בבירה - מלון 'שבע הקשתות' שבתצפית הר הזיתים במזרח, ולגבעת התנ"ך באזור תיאטרון החאן והסינמטק במערב.

הרכבל, מיזם משותף של הרשות לפיתוח ירושלים והעירייה, יוכל להוביל כ-6,000 מבקרים בשעה, ואמור לפתור את פקקי הענק שמאפיינים את האזור שמסביב לעיר העתיקה. הרכבל יתחבר לאמצעי התחבורה ולקווי הרכבת ויהפוך לכלי תחבורה יעיל.

אך אם נדמה היה כי תושבי העיר כולה יברכו על ההחלטה, יש מי שמגנה: בעיתון 'העדה', היוצא-לאור מידי סוף שבוע, הקדישו השבוע כתבה נגד המיזם החדש.

"מעודדים מהצלחת גורמים כפרניים", נכתב שם, "לזלזל בשריד בית מקדשינו באופן מבהיל, ללא שום תגובה מצד העסקונה המפלגתית, מפרסמת 'עיריית ירושלים' תכנית לבניית "רכבל" שיעבור במקומות השחץ הגרועים בירושלים, ומשם יוביל תיירים ומבקרים לכותל המערבי".

עסקנים המצוטטים בעיתון שיוצא לאור מטעם 'העדה החרדית' אומרים: "בעת הזאת, כאשר השלטון הציוני מאשר הקמת 'רחבה מעורבת' בכותל המערבי, תכנית שכזו הינה רק בכלל תוספת, וכי ברור שאחריות המדינה הציונית על המקום הקודש תהפוך אותו במוקדם ובמאוחר למקום שרגל אדם חרדי לא תוכל לדרוך בו".

העיתון גם מצא את הדרך לקשר בין 'השתלטות' המדינה על מירון לבין התכנית להפעיל רכבל: "הדבר מהווה אזהרה לכל הנוגעים בדבר בפרט, וכל יהודי חרד לדבר ה' בכלל, כאשר כעת נמצאים בעיצומה של מערכה נגד כוונת המדינה להשתלט על ציון הרשב"י במירון, מה שעלול להתרחש במידה ויצליחו הללו להפיק את זממם, מה גם שהתוכניות שכבר התפרסמו בשעתו גילו אכן כי דברים כאלו בדיוק מתכננים הם לבנות ברחבי ההר הקדוש, רכבל, מרכזי מיסטיקה מעורבים ותיאטרון".

אז מה הפתרון?

"רק על ידי עמידה איתנה ואמיצה נגדם ללא חת נצליח להפר".
העדה החרדית רכבל העיר העתיקה הכותל המערבי הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד