י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חפשו חלופות

המשרד מתריע מפני העגלה: "עלולה לגרום סכנה לפעוטות"

בעקבות דיווחים על נפילת פעוטות, יצאו במינהל התקינה שבמשרד הכלכלה בחקירת העניין | היבואן נדרש להציג מידע ואישורים | מינהל התקינה: "עולה חשד - כי העגלות שווקו לחנויות טרם סילוק הליקויים" | פרטי העגלה והבדיקה 

המשרד מתריע מפני העגלה: "עלולה לגרום סכנה לפעוטות"
העגלה צילום: יח"צ

העגלה מסוכנת. בעקבות דיווחים שהתקבלו במינהל התקינה שבמשרד הכלכלה והתעשייה, על נפילת פעוטות מעגלות ילדים 'BIBA' דגמי 'JAGGY', מתחקר המינהל את האירוע, במטרה לבחון האם קיים קשר סיבתי בין הליקויים שנמצאו בעגלות שנבדקו בבדיקת היבוא לפי דרישות התקן, לבין האירועים עליהם דווח.

במסגרת הליך הבדיקה, פנה מינהל התקינה ליבואן בדרישה להמצאת מידע אודות יבוא ושיווק דגמי העגלה, כולל אישורי תקינה ודיווחים על פניות/תלונות הציבור.

העגלה ממנה מתריעים במשרד הכלכלה. 

מחקירת האירוע עד כה, נמצא כי חלק ממשלוחי העגלות שיובאו לארץ נכשלו בבדיקתם במעבדת הבדיקה במכון התקנים ולא עמדו בדרישות התקן הרשמי ת"י 1888: "עגלות ילדים – דרישות בטיחות ושיטות בדיקה". עולה חשד כי עגלות אלו שווקו לחנויות על ידי היבואן טרם ביצוע סילוק ליקויים שנמצאו בבדיקה וטרם קבלת אישור התאמה לתקן כנדרש, דבר שעלול לגרום לסכנה לפעוטות היושבים בהן.

עד לסיום הבדיקה, פונה הממונה על התקינה לציבור ההורים, המטפלות והמטפלים בילדים: "שמרו על בטיחותם של הילדים ומנעו את הסיכון להיפגעותם. בדקו ביתר שאת את יציבות העגלה ואת שלמות שלדת העגלה וחלקיה לעניין סימני סדק או שבר". 

דגש- על פי חוק התקנים תשי"ג-1953, אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ציין כי "מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות, הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי". 

עגלת ילדים משרד הכלכלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד