י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נמצאה הפרצה

כך הצליחו אלפים להנפיק תו ירוק במרמה

בשל מתווה התיירות, מצאו אלפי ישראלים שאינם זכאיים, פרצה והצליחו להנפיק תו ירוק באתר משרד הבריאות | יממה לאחר פניית 'בחדרי חרדים' - מגיב מטה ההסברה של משרד הבריאות כי "הוחלט לאפשר לישראלים שחלו או חוסנו בחו"ל בעבר להנפיק תו ירוק שיהיה תקף למשך חודש בלבד, עד אשר יסדירו את הרישום מול קופת החולים, מה שהוביל לפרצה" | כך בוצעה ההנפקה

כך הצליחו אלפים להנפיק תו ירוק במרמה
תו ירוק צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חגיגת התו הירוק. משעות אחה"צ אמש (שני) החלו להגיע ל'בחדרי חרדים' עדויות על פרצה באתר רמזור של משרד הבריאות, שאפשרה להנפיק תעודת תו ירוק - לאנשים שאינם עומדים בקריטריונים של משרד הבריאות ואינם זכאים לו. במקביל, רצה לה השמועה ברשתות החברתיות, ואלפי אנשים נכנסו לאתר המשרד, כשחלקם אף הצליחו להנפיק את התו, על אף שכאמור, הם אינם זכאים לו. 

ההנפקה התאפשרה לאחר כניסה לאתר הרמזור של משרד הבריאות - מילוי טופס הצהרת כניסה לישראל - לחיצה על אחד מבין ארבעת האריחים שמופיעים, בשם "אני כבר בישראל ורוצה תו ירוק" - מילוי פרטים: שם, מספר ת.ז. מספר דרכון, תאריך לידה, טלפון, ודוא"ל - ולסיום, הכנסת תאריך החלמה, ומדינה ממנה הגעת. ההנפקות לאורך היום, התאפשרו לעיתים, גם עם הקשת מספרים מפוברקים לחלוטין, כמו מספר ת.ז. קצר מדי וכו'. 

האריח דרכו ניתן היה להנפיק את התו הירוק באין מפריע עבור אלו שאינם זכאים. 

תו ירוק שהונפק ע"י מחלים, שאינו זכאי יותר לתו, אך בכל זאת הצליח להנפיקו בשל התקלה. 

ממטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה נמסר בתגובה לפניית 'בחדרי חרדים': "עם אישור מתווה התיירות בתחילת החודש, הוחלט לאפשר לישראלים שחלו או חוסנו בחו"ל בעבר להנפיק תו ירוק שיהיה תקף למשך חודש בלבד, עד אשר יסדירו את הרישום מול קופת החולים".

עוד נמסר: "לאור ריבוי מקרים של שימוש לרעה תוך ביצוע מעשה פלילי לשם זיוף "תו ירוק", תבוטל אפשרות הנפקה זו. ישראלים שחלו או חוסנו בחו"ל בעבר, לא יוכלו מעתה לצאת מבידוד או לקבל תו ירוק, אלא רק לאחר שיסדירו את נושא הרישום מול קופת החולים או מוקד קול הבריאות (מחלימים ומחוסנים בחו"ל חסרי קופת חולים בלבד)".

תו ירוק משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד