כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הפלסטינים והאיראנים הגיבו לארדן

ההצעה הישראלית באו"ם: 135 מדינות הצטרפו כשותפות

רוב של 140 מדינות באו"ם העביר הצעה ישראלית, אשר נועדה לקדם גישה ושימוש בטכנולוגיות חקלאיות מתקדמות במדינות מתפתחות ובאזורים מוכי בצורת ורעב. כמו כן, מספר שיא של מעל 135 מדינות הצטרפו כשותפות להצעה הישראלית

ההצעה הישראלית באו"ם: 135 מדינות הצטרפו כשותפות
מועצת האו"ם צילום: unsplash

רוב של 140 מדינות באו"ם העביר היום (שלישי) הצעה ישראלית, אשר נועדה לקדם גישה ושימוש בטכנולוגיות חקלאיות מתקדמות במדינות מתפתחות ובאזורים מוכי בצורת ורעב.

ההצעה מבוססת על היכולות הישראליות פורצות הדרך בתחום זה, ובנוסף לעובדה המפתיעה על רוב מוחץ שהצביע בעדה - מספר שיא של מעל 135 מדינות הצטרפו כשותפות להצעה הישראלית.

מדובר בהחלטה המקדמת פתרונות לאחד הנושאים הכי חשובים ודחופים לאוכלוסיית העולם - בטחון מזון ומאבק בהשפעות שינויי האקלים (עם התייחסות לעידן פוסט הקורונה) וממחישה את תרומתה האדירה של ישראל לעולם. במהלך חודש דצמבר תעלה ההחלטה להצבעה נוספת בעצרת הכללית.

שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, אמר לאחר ההצבעה: "כאומת הסטארט-אפ, ומובילה עולמית בחדשנות חקלאית, ישראל גאה לעמוד בחזית של החלטה כל כך חשובה. החקלאות לא רק מניחה מזון על שולחנותינו, אלא גם מבטיחה את פרנסתם של אינספור חקלאים ברחבי העולם. לאחרונה, ראינו עד כמה המערכות הללו פגיעות".

"מאז פרוץ מגפת הקורונה, חוליות חלשות נחשפו במערכי הייצור וההפצה העולמיים, דבר שגרם לעלייה במחירי המזון וכתוצאה מכך לרעב ולעוני בעולם. בינתיים, כשמפלסי הים עולים ומזג האוויר נעשה קיצוני יותר, שינויי האקלים מאיימים על עתידם של החקלאים ברחבי העולם. אלו אתגרים שמשפיעים על כולנו, ויש לנו אחריות להתמודד איתם יחד. ההחלטה הזו שעברה כאן היום מטפלת בקשיים הללו על ידי הדגשת הפוטנציאל של חדשנות".

"עם זאת, ההחלטה הזו לא עברה בקונצנזוס", הבהיר השגריר, "חלק מהמדינות בחרו בשנאה ובפוליטיקה קטנונית על פני שיפור מצבו של המין האנושי וצרכי האזרחים שלהן. הן העדיפו לא להצביע בעד החלטה, רק בגלל שהיא הוצעה על ידי ישראל, על פני הצבעה למען עתיד טוב יותר לאזרחי העולם. אבל בכנות, זה לא מפתיע".

"מדוע שסוריה, מדינה חברה המשתמשת בנשק כימי על אזרחיה, תדאג לעתיד אוכלוסייתה? מדוע שאיראן תצביע בעד, בעוד שהיא מעדיפה לממן טרור עולמי מאשר לספק מים לחקלאי איספאהן?", תהה ארדן.

הנציג האיראני אמר בתגובה כי "איראן לא הצביעה כיוון שהיא לא מכירה בקיומה של המדינה הזו המתקראת ישראל". הנציג הפלסטיני באו"ם פנה לארדן בעברית ואמר, "מהירדן לים, פלסטין לא הייתה מדבר לפני הנכבה".

ארדן בירך על ההישג, והסביר: "כשמפלסי הים עולים ומזג האוויר נעשה קיצוני יותר, שינויי האקלים מאיימים על עתידם של החקלאים ברחבי העולם. אלו אתגרים שמשפיעים על כולנו, ויש לנו אחריות להתמודד איתם יחד". לדבריו, "ההחלטה שעברה מטפלת בקשיים הללו על ידי הדגשת הפוטנציאל של חדשנות".

גלעד ארדן חקלאות ישראלית או"ם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד