י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לאחר ביקורת קשה

העיתון של מנצ'סטר מתנצל על כותרת מוטעית ברצח של אליהו קיי הי"ד

כותרת מאמר בעיתון החזק של מנצ'סטר, על רציחתו של אליהו קיי הי"ד, עוררה זעם ברשתות החברתיות וביקורת מצד קבוצות יהודיות מקומיות וארגונים יהודים

העיתון של מנצ'סטר מתנצל על כותרת מוטעית ברצח של אליהו קיי הי"ד
הנרצח אלי קיי הי"ד צילום: ישיבת חב"ד קרית גת

עיתון 'מנצ'סטר איבנינג ניוז', התנצל לאחר שעורר זעם עם כותרת מוטעית שלא שיקפה את הרצח הנורא של אליהו דוד קיי הי"ד, בכתבה הובאו הפרטים הנכונים, אך הכותרת של הירי הקטלני בירושלים ביום ראשון האחרון, היתה מסולפת.

העיתון פרסם הודעת התנצלות, "בדפוס של העיתון פרסמנו כותרת בעמוד הבינלאומי בעקבות פיגוע קטלני בירושלים, אנחנו מבינים שהכותרת לא שיקפה את הסיפור בצורה מדויקת ומאוזנת. אנו מתנצלים ללא סייג על כל עצב שנגרם", כך פרסם העיתון Manchester Evening News.

בכותרת שהופיעה בדפוס השבוע, נכתב: "פלסטיני נורה למוות לאחר הרג באתר הקדוש". המאמר עורר זעם ברשתות החברתיות וביקורת מצד קבוצות יהודיות.

כזכור הבחור אליהו דוד קיי הי"ד, בן 26, נרצח ביום ראשון האחרון בפיגוע הנורא בעיר העתיקה בירושלים. לפרנסתו עבד אליהו דוד הי"ד ברחבת הכותל המערבי וכמדריך בהסברה במנהרות הכותל.

אלי הי"ד בן להוריו תושבי העיר מודיעין לאחר שעשו עלייה בשנה האחרונה מדרום אפריקה, אביו ר' אבי קיי מחסידי חב"ד ביהונסבורג.

לפני שש שנים עשה עלייה מיוהנסבורג שבדרום אפריקה ובתור בחור למד שלוש שנים בישיבת תומכי תמימים חב"ד בקרית גת אצל הרב הבלין שם עשה חיל בלימודיו. לאחר לימודיו שימש כלוחם בחטיבת הצנחנים, מפקד כיתה וסמל מחלקה בבסיס הכשרה של החטיבה.

הוריו, אבי ודבורה ואחותו נעמה עלו ארצה מדרום אפריקה לפני פחות משנה, והתישבו במודיעין, כדי להצטרף לאלי ולאחיו בישראל, ולהגשים את חלומם. רק לפני מספר שבועות חגגו המשפחה את חתונת האח הבכור כתריאל ושמחו על הזכות הגדולה לחתן את בנם בארץ ישראל.

מנצ'סטר אליהו דוד קיי כותרת פיגוע בעיר העתיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד