כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מנסים לשקם את היחסים: הבית היהודי נלחם בקיצוץ התקציבים לחרדים

צוות מיוחד, בראשות ח"כ איילת שקד, מתווך בין בכירים ביש עתיד לח"כים משה גפני ויעקב אשר • בבית היהודי הצליחו כבר לבטל הקיצוץ בישיבות הקטנות • לא יתבצע קיצוץ בתקציב הסמינרים • בכירים בבית היהודי: "המפלגה קיבלה החלטה שלא לאפשר פגיעה בעולם התורה"

נפתלי בנט. צילום: פלאש90
נפתלי בנט. צילום: פלאש90

בבית היהודי מנסים לשקם את היחסים עם המפלגות החרדיות: צוות תיווך חשאי שהוקם במפלגה לפני כשבוע וחצי, פועל לגשר ולפשר בין המפלגות החרדיות לבין יש עתיד. בין היתר פועל הצוות להביא להפחתת הקיצוצים המתוכננים בתקציבי הציבור החרדי. כך מדווח העיתונאי זאב קם בעיתון 'מעריב'.

גורמים בכירים בבית היהודי הסבירו, כי "המפלגה קיבלה החלטה שלא לאפשר פגיעה בעולם התורה ולא לאפשר את זריקתן של משפחות חרדיות רבות לקיום על קבלת דמי הבטחת הכנסה". לדבריהם, "אי אפשר לקצץ באבחת סכין אחת את כל הקצבאות וההטבות להן זכו החרדים במשך השנים".

בראש צוות התיווך הוצבה יו"ר הסיעה, ח"כ איילת שקד. הצוות מקיים בשבוע האחרון פגישות עבודה מול בכירים ביש עתיד, ובמקביל מול חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר מיהדות התורה.

עיקר המאמץ של הצוות מתרכז בריכוך הקיצוצים במערכת החינוך החרדית. במסגרת הפגישות סוכם כי לא יתבצע קיצוץ בתקציב הישיבות הקטנות, שתמיכת המדינה בהן הייתה צפויה לרדת מ-60 אחוזים ל-30. כמו כן בוטל הקיצוץ בתקציב הסמינרים למורות חרדיות.

סעיפים נוספים שהקיצוץ בהם יהיה נמוך ממה שתוכנן עוסקים בסבסוד המדינה של מעונות לילדים ובפטור מארנונה. "המטרה היא ליצור תוכנית הוגנת, שמצד אחד תשלב את החרדים במעגל העבודה ומצד שני לא תוביל למצב של עוני או לריקון הישיבות החרדיות", אמרו ל'מעריב' גורמים שמעורבים במגעים בין הצדדים.

גם סגן שר החינוך, אבי וורצמן מהבית היהודי, האחראי על תקציבי הישיבות, פועל במקביל מול משרד האוצר על מנת לצמצם את הקיצוץ בתקציב הישיבות החרדיות.

נכון להיום עומד תקציב הישיבות על קצת יותר ממיליארד שקלים, ומשרד האוצר מתכננים קיצוץ של יותר מ-300 מיליון שקלים בתקציב זה. במסגרת המגעים שמקיים הצוות של הבית היהודי, צפוי הקיצוץ להתמתן.

יחד עם זאת, יש הסכמה בין שתי המפלגות - יש עתיד והבית היהודי - כי לימודי הליבה צריכים להיכלל בתוכנית הלימודים בבתי החינוך החרדיים.

גורמים בבית היהודי אמרו: "אנחנו ממשיכים לבחון איזה גזירות נכונות ובאיזה אפשר להקל. עד עכשיו השגנו הישגים מאוד יפים במגעים האלו. כשמתרחקים מכל הכותרות המתלהמות ומכל הרעש התקשורתי, מסתבר שאפשר להגיע להבנות".
נפתלי בנט חרדים הבית היהודי תקציב ישיבות קטנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד