ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
החזית הפנימית

צה"ל יגייס מילואים לאבטחת צירים מפני ערביי ישראל

בצה"ל הופתעו מהמהומות ב'שומר החומות', וגיבשו תוכנית לחזית הפנים במלחמה הבאה. גדודי מילואים של פיקוד העורף יאבטחו שיירות, כוחות מג"ב יועברו למשטרה, והיקף השוטרים יגדל

צה"ל יגייס מילואים לאבטחת צירים מפני ערביי ישראל
שוטרים במהלך הפרעות בלוד צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

צה"ל יגייס במלחמה הבאה כוחות מילואים שיפעלו בתווך האזרחי, כדי להבטיח שפעילות הצבא לא תשובש על ידי גורמים מקרב ערביי ישראל. כך מפרסם יואב לימור ב'ישראל היום'.

בצה"ל מוטרדים מאוד מהאירועים שנלוו למבצע שומר החומות במאי השנה, שכללו לא רק עימותים אלימים בערים המעורבות אלא גם ניסיונות פיגוע מצד ערבים ישראלים על כבישים מרכזיים וסמוך למתקנים רגישים, לרבות בסיסי צבא. כך כביש 31 סמוך לבסיס נבטים נחסם כמה פעמים, ויציאה וכניסה מהבסיס - שהוא הגדול בבסיסי חיל האוויר - הוגבלו מאוד. בעבר גם נעשו ניסיונות לפגוע בכלי רכב משוריינים שנסעו על כביש 6 ובכמה צירי תנועה בצפון.

החשש הוא שבמלחמה הבאה התופעה הזאת תתעצם, ותכלול גם ניסיונות ממשיים לשבש את תנועת הכוחות, לחסום צירים ואף לחדור לבסיסים במטרה לפגוע בחיילים ולחבל בציוד רגיש.

קצין בכיר הודה כי: "אנחנו מרוכזים בהתקפה, אבל עלולים לשלם מחיר כבד בהגנה - שישבש לנו את התוכניות ההתקפיות". מי שאמורים לטפל בכך הם גדודי מילואים של פיקוד העורף, שיגויסו מייד עם תחילת המערכה הבאה. החיילים יפוזרו בגזרות השונות ויפעלו בעורף הצבאי והאזרחי. תפקידם העיקרי יהיה לאבטח שיירות וצירים ולהבטיח בהם את חופש התנועה. "אנחנו מבינים שאם בעבר יכול היה נהג של מוביל טנקים להעמיס טנק ולנסוע בחופשיות מהצפון לדרום או להפך, עכשיו הוא יצטרך ליווי", אמר הבכיר.

מילואים צה"ל ערביי ישראל שומר החומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד