י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ראש האקדמיה פוטר

בעידוד המשטרה: צוערים בקולומביה התחפשו להיטלר

צוערים באקדמיה משטרתית ערכו טקס הוקרה לממשלת גרמניה במסגרתו עטו על עצמם לבוש וסממנים נאציים. לאחר הסערה ראש האקדמיה פוטר

בעידוד המשטרה: צוערים בקולומביה התחפשו להיטלר
צוערים בקולומביה התחפשו להיטלר צילום: משטרת קולומביה

צוערים של משטרת קולומביה ערכו טקס לכבוד ממשלת גרמניה, שבמסגרתו לבשו מדים נאציים. האירוע התרחש במהלך יום הוקרה, הצוערים הכינו שפמים בסגנון של אדולף היטלר והתלבשו בבגדי הוורמאכט הנאצי וארגון ה-SS.

נוסף על כך הציגו התלמידים גם מטוסים עם סמלי הלופטוואפה וכלי נשק אחרים שהיו מעוטרים בסמלי המשטר הנאצי. לאחר גינויים נרחבים, ראש האקדמיה פוטר.

מי שפרסמה את התמונות הייתה משטרת קולומביה שפרסמה באופן רשמי על האירוע המביך. בטקסט שצורף לתמונות נכתב כי הצוערים, שלומדים באקדמיה למשטרה, "ערכו יום חילופי תרבות עם גרמניה ודרך התכנים האלו אנחנו מחזקים ומעשירים את הידע של תלמידינו".

שני שוטרים במדי משטרת קולומביה חנכו את האירוע על ידי גזירת סרט. התמונות מהאירוע נתקלו בתערובת של כעס וגינוי חריף ברשתות החברתיות, ועוררו מבוכה עמוקה עבור הרשויות.

שגרירויות ישראל וגרמניה פרסמו יחד הודעת גינוי ובה הביעו "דחייה מוחלטת של כל הכרה או הבנה של המשטר הנאצי". הודעות הגינוי גררו התנצלות מיוחדת של הנשיא הקולומביאני, איוואן דוקה, שהבהיר כי "כל קבלה או ביטוי של המשטר הנאצי אינה מקובלת כלל. "אני מגנה כל שימוש בסמלי המשטר שאחראי לרצח של יותר משישה מיליון בני אדם".

משרד ההגנה, שמשטרת המדינה תחת סמכותו, פרסם הודעת התנצלות חריגה, ומסר כי "ההתנהלות הזו אינה מקובלת ואינה נכנסת תחת שום הבנה של המשטרה". לאחר האירוע הדיחו הרשויות את מפקד האקדמיה.

קולומביה נאצים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד