י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הפיצול נמשך

סמוטריץ' פתח את המפקד במפלגתו; בן-גביר הכריז על אחד משלו

כפי שאמר מוקדם יותר בהקלטה שפורסמה ב'בחדרי', יו"ר 'הציונות הדתית' הכריז על פתיחת השורות באופן רשמי - שבסיומו התקיימו פריימריז לרשימה | מנגד, בן-גביר, אשר רצה בעבר להצטרף לסמוטריץ', הכריז על מפקד משלו

סמוטריץ' פתח את המפקד במפלגתו; בן-גביר הכריז על אחד משלו
איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' צילום: פלאש 90

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (רביעי) על תחילת המפקד, ומיד לאחר מכן חבר הכנסת איתמר בן-גביר הצהיר כי בכוונתו לפתוח את שורות 'עוצמה יהודית', מפלגתו, באופן נפרד.

כפי שאמר מוקדם יותר בהקלטה שפורסמה ב'בחדרי חרדים', סמוטריץ' נשא הצהרה בה פתח באופן רשמי את המפקד והזמין את כל חברי הימין להצטרף אליו. יו"ר 'עוצמה יהודית', שבעבר שקל להצטרף ל'הציונות הדתית', הודיע מיד אחריו כי בכוונתו לפתוח את השורות באופן נפרד.

כך מתכוון סמוטריץ' להסתער על הרשויות המקומיות: "היום נתחיל"

בהצהרה שנשא, אמר סמוטריץ' כי מטרת המפקד היא "להפוך את השבר לבשורה גדולה בימין. יחד נחזיר את שלטון הרוב נחזיר את ממשלת הימין". בסוף המפקד צפוי להתקיים פריימריז ברשימת המפלגה, ואף, אם יהיו מועמדים, בחירות על יו"ר המפלגה.

כחצי שעה לאחר הודעתו של סמוטריץ', בן-גביר, כאמור, הוציא הודעה משלו, בה הודיע על כוונתו גם כן לפתוח את שורות מפלגתו, למרות שבעבר שקל להצטרף למפקד 'הציונות הדתית', אך זעם על האופן שבו החליטו על החוקה ועל מרכז המפלגה.

במקביל לשתי המפלגות, 'נעם', החברה גם היא בסיעת המשותפת, נמצאים במפקד בימים אלו. בכך, הפיצול במפלגות המגזר הדתי-לאומי ימשך - שלושה מפלגות בתוך סיעה אחרת. ובנוסף לשלושתם, גם ב'בית היהודי' לא מתכוונים לוותר, וייתכן וגם ינסו לחזור אל המגרש הפוליטי.

לפני כשלושה חודשים, מרכז 'הציונות הדתית' אישר חוקה חדשה והכריז על יציאה למפקד ופריימריז. אצל בן-גביר הביעו רצון להצטרף אליו, אך זעמו על החוקה וטענו שמרכז המפלגה הוא לא משותף, כך שלמעשה אין משמעות לפריימריז, ועל כך שלא התייעצו עימם קודם אישור החוקה.

יש להדגיש כי למרות המפקד הנפרד בין שתי המפלגות, השניים ימשיכו לרוץ לכנסת תחת אותה סיעה, אם כי שוב יצטרכו ב'עוצמה יהודית' לנהל מו"מ מחודש לפני הבחירות באשר למיקומים ברשימה הסופית לכנסת.

בצלאל סמוטריץ' איתמר בן גביר הציונות הדתית עוצמה יהודית מפקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד