י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סופו של קאמבק

לאחר שהכריז על התמודדות לנשיאות לוב - בנו של קדאפי נפסל

כשבוע אחרי ההכרזה על כך שיתמודד לנשיאות לוב, ועדת הבחירות במדינה, פסלה היום את מועמדותו של בנו של מועמר קדאפי - סייף אלאסלאם אל קדאפי לנשיאות | האיש עודנו מבוקש בארצות הברית ובבית הדין הבינלאומי בהאג בגין פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בהם היו מעורב בעת המרד נגד אביו

לאחר שהכריז על התמודדות לנשיאות לוב - בנו של קדאפי נפסל
סייף אל-אסלאם קדאפי צילום: צילום מסך הטלוויזיה הלובית

סייף אל-אסלאם אל קדאפי, שנותר עד כה בגדר סימן שאלה עבור רבים מהלובים, לאחר שהיה בעשור האחרון מחוץ לעיניי הציבור, ניסה לפני כשבוע לחזור אל הזירה הציבורית כשהגיש את מועמדותו לבחירות לנשיאות לוב, שיתקיימו בסוף החודש הבא, אך היום (רביעי) פסלה ועדת הבחירות בלוב את התמודדותו, למרות שלדבריו הנפיק תעודת רישום ואף השלים את כל התנאים החוקיים הנדרשים לשם ההתמודדות.

איברהים פראייהט, פרופסור ליישוב סכסוכים במכון דוחא שבקטאר, שהתראיין לפני כשבוע לאל ג'זירה, אמר כי "לסייף אל-אסלאם קדאפי יש תמיכה מסוימת בקרב נאמני המשטר לשעבר, וגם בתוך כוחות שבטיים מסוימים, אך אני לא חושב שיש לו סיכוי לנצח בבחירות האלה", ציין איברהים והוסיף, "אני לא חושב שהוא עצמו חושב שיש לו סיכוי, עבורו זה מסר פוליטי שהוא מנסה להעביר שהוא חזר לזירה הפוליטית וחלק מהמשחק, וגם שהוא יכול להתמודד בבחירות". סיים פרופסור פראייהט.

אך כאמור ניסיון החזרה לחיים הציבוריים נקבר כשוועדת הבחירות הכריזה היום על פסילת התמודדותו.

בתוך כך ארה"ב קראה להסגיר את בן הרודן על פשעי מלחמה שביצע, למרות שזכה לחנינה בארצו, יש לזכור, שאל קדאפי נידון למוות בגין פשעי מלחמה בלוב, שכלל הרג מפגינים במהלך המרד נגד אביו מועמר קדאפי לפני עשור, אז הוצא אביו הדיקטטור להורג על ידי מפגינים, הוא גם מבוקש על ידי בית הדין הפלילי הבינלאומי בגין פשעים נגד האנושות.

מועד הבחירות בעוד כחודש ימים, ובין המועמדים הבולטים ברשימה ישנם בין היתר את המפקד הצבאי ח'ליפה, ראש הממשלה עבדול חמיד דבייבה ויו"ר הפרלמנט אגילה סאלח. למעשה אלו הן הבחירות הישירות הראשונות לנשיאות לוב, והן חלק מתהליך שהחל האו"ם במדינה על מנת לשקם אותה מהמשבר לאחר יותר מארבעים שנה שבהן שלט במדינה קדאפי האב.

בחירות נשיאות בקשת הסגרה פשעי מלחמה מועמר קדאפי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד